Participativní rozpočet

OBČANÉ MĚSTA MAJÍ VE SVÝCH RUKOU 600 TISÍC Z MĚSTSKÉHO ROZPOČTU

Žďár nad Sázavou v rámci projektu Aktivně pro Žďár zavedl participativní rozpočet. Pro rok 2017 vyčlenili zastupitelé na projekty občanů 600 tisíc korun. 

Na březnovém zasedání zastupitelé rozhodli o začlenění participativní položky do rozpočtu města Žďáru nad Sázavou i pro rok 2018 do výše maximálně 600 tisíc Kč.

 

CO JE PARTICIPATIVNÍ ROZPOČET?

Participativní rozpočet umožňuje, aby se občané zapojili do rozhodování o rozvoji své obce. Radnice vymezí část peněz z ročního rozpočtu, obyvatelé pak podávají návrhy, co by se za tyto peníze mělo ve městě v následujícím roce vylepšit. Při tvorbě těchto návrhů se obyvatelé za asistence města setkávají na lokálních, či tematických veřejných diskusích a sousedských setkáních. Na nich diskutují o tom, co chtějí ve své obci změnit a jak. Společné návrhy pak předkládají radnici k  posouzení z hlediska realizovatelnosti. Vyvrcholením je všelidové hlasování o tom, které  návrhy obyvatel má obec realizovat.

 

JAK TO FUNGUJE? 

1.    Chcete zlepšit místo, prostor ve kterém žijete. 
     
 2.     Máte nápad.
     
 3.     Podejte nám návrh a zapojte se!

 

 

ZAUJALO VÁS TO?

Přijďte s námi na toto téma diskutovat 4. 5. 2017 v 17.00 do knihovny nebo 18. 5. 2017 v 17.00 do Activu na ulici Horní. Pokud byste se chtěli dozvědět více, kontaktuje komunitní koordinátorku Radku Remarovou.

 

KONTAKT

Remarová Radka, komunitní koordinátor
tel.: +420 566 688 396
mobil: +420 778 744 303
email: radka.remarova@zdarns.cz
MěÚ Žďár nad Sázavou
Žižkova 227/1
591 01 Žďár nad Sázavou
2. patro, kancelář č. 59 

PARTICIPATIVNÍ ROZPOČET 2017

Do 30.06. jsme obdrželi 11 návrhů. Nyní probíhá hodnocení odborníků z hlediska realizovatelnosti během jednoho roku, rozpočtu:  Návrhy nesmí překročit daný finanční rozpočet.Schválený limit je maximálně 50 % z celkového objemu financí alokovaných pro participativní rozpočet (pro rok 2017 je to 600 000 Kč). Náklady na 1 projekt tak nesmí přesáhnout 300 tisíc korun, a to včetně DPH a nákladů souvisejících s realizací (např. náklady na zpracování projektové dokumentace, bude-li to povaha investice vyžadovat apod.).

Do 25. 8.  navrhovatelé odevzdají své prezentace, které budou uveřejněny na našich webových stránkách.

 

Časový harmonogram 2017


PARTICIPATIVNÍ ROZPOČET 2016


Soubory ke stažení:

Našli jste chybu?

Nahlásit chybu webu

Snažíme se web dělat nejlépe jak dokážeme. Může se ale stát, že nám nějaká chyba unikne. Pokud nám o chybě dáte vědět, dáte nám šanci ji odstranit. Děkujeme!