Projekt č. 6 - Efektivní řízení, rozvoj a otevřenost - MěÚ Žďár nad Sázavou
Doba trvání: 07/2013 – 06/2015 (2 roky)
Přímé náklady celkem: 4.142.790,80 Kč, dotace 4.084.791,73 Kč
Nepřímé náklady: 662 846,53 Kč
z toho
Zařízení a vybavení: 71.930,- Kč
Co pořídíme?: 1x notebook + SW, 1x multifunkční tiskárna, 2x flip chart, 1x projekční plátno, 1x kompaktní dataprojektor, 3x USB disk, 1x digitální fotoaparát
Osobní náklady: 1.642.800,- Kč
Jaký je projektový tým?
Realizační tým: Projektový manažer - Ing. Jiří Matoušek, Finanční manažerka – Anna Konopásková, Projektová asistentka – Iva Bublánová,
Tým S (vedoucí pracovníci): Vedoucí týmu S – Ing. Soňa Halámková + 13x člen týmu S (vedoucí odborů a oddělení MěÚ
Tým CAF: tento 13-ti členný tým bude složen ze zaměstnanců MěÚ, kteří budou mít zájem se podílet na dalším rozvoji úřadu a zavedení modelu CAF (předpoklad sestavení – listopad 2013)
Ostatní náklady: 2.240.400,- Kč
Na co budou vynaloženy?
- Zpracování metodiky a osvojení know-how výběru zaměstnanců metodou Assessment centre
- Komunikace s médii a s veřejností – analýza mediálního obrazu, zpracování standardů komunikace + vzdělávání pro zastupitele: komunikace s médii, zvládání náročných komunikačních situací, vyjednávání a řešení konfliktů
- Individuální plánování rozvoje zaměstnanců
- Realizace Development centre
- o Implementace modelu Common Assessment Framework (CAF)
Co je cílem projektu?
Realizace projektu nám umožní dosáhnout dalších strategických cílů a dále naplňovat naši vizi Otevřeného Profesionálního Úřadu: "Chceme být úřadem, který je otevřený potřebám našich klientů a zaměstnanců. Místem, kde se setkáte s profesionálními a vstřícnými lidmi, kde trvale usilujeme o zlepšování služeb, které Vám poskytujeme."
Cílem projektu je rozpracovat a prakticky realizovat následující dílčí koncepce v návaznosti na Poslání, vizi a strategii, Komunikační strategii a Strategii řízení lidských zdrojů.
- Strategie rozvoje zaměstnanců a zpracování plánu rozvoje každého zaměstnance (analýza pozic a kompetenčních modelů, pilotní realizace 360° zpětné vazby, pilotní realizace Development centre pro vedoucí a 2 skupiny zaměstnanců)
- Strategie výběru zaměstnanců (zpracování metodiky výběru zaměstnanců formou Assessment centre)
- Strategie komunikace s veřejností (analýza mediálního obrazu, stávajícího stavu komunikace s veřejností, návrh změn, zpracování standardů komunikace s médii a veřejností)
- Implementace CAF (2 x sebehodnotící zpráva a akční plán)
- Vzdělávání ve výše uvedených oblastech
Proč projekt realizujeme?
MěÚ má zpracovány následující strategické dokumenty:
- Strategie řízení lidských zdrojů
- Komunikační a marketingová strategie
Tyto strategie obsahují konkrétní cíle a systémová opatření, která je nutné realizovat, zpracovat dílčí strategie, implementovat potřebné procesy a pilotně ověřit v praxi.
Jedná se mimo jiné o:
- rozvoj zaměstnanců,
- zpracování individuálních plánů rozvoje,
- analýzu pozic a funkčních náplní ve vazbě na kompetenční model a výběr zaměstnanců,
- realizaci hodnocení metodou 360°,
- realizaci rozvojových center pro vedoucí a vybrané zaměstnance,
- zpracování koncepce výběru zaměstnanců s využitím metody Assessment centre a diagnostiky potenciálu uchazečů ve vazbě na popis pracovní pozice a specifický kompetenční model,
- zpracování pravidel a standardů pro komunikaci s médii a veřejností.
Všechny výše uvedené cíle, které jsou uvedeny ve strategických dokumentech, jsou současně aktivitami a výstupy tohoto projektu. Tyto aktivity jsou doplněny vzděláváním, které má přímou vazbu na cíle a aktivity projektu.
Metoda CAF, zapadá do našeho systému strategického řízení, které se opírá o metodiku Balanced Scorecard a její implementace podpoří další zlepšování kvality služeb a souvisejících procesů. Sebehodnotící kritéria CAFu dokážeme podpořit našimi výsledky v benchmarkingu, neboť jsme zapojeni do porovnávání výsledků mezi 67 městskými úřady a magistráty v rámci Benchmarkingové iniciativy 2005.
Podpora našeho projektu z OP LZZ nám umožní naplnit další část výše popsaných strategických cílů, na něž bychom v době snižování rozpočtových příjmů jen obtížně získávali potřebné finanční prostředky.
Komu je projekt určen?
- aktivity projektu se přímo dotýkají zejména 15-ti vedoucích zaměstnanců, kteří přímo řídí zajišťování služeb státní správy a samosprávy a také 100 zaměstnanců, kteří přímo zajišťují nebo podporují zajišťování služeb státní správy a samosprávy.
- zastupitelé města (dle zájmu a preferencí politických klubů při zastupitelstvu) se zúčastní individuálních nebo skupinových konzultací/workshopů při přípravě Standardů komunikace s veřejností a médii a souvisejícího vzdělávání.
Způsob zapojení:
- práce ve vytvořených týmech, sdílení dojmů a nápadů
- účast na pracovních workshopech a aktivní spolupráce
>> Info k ukončení projektu (viz. strana 13)
Tento projekt je financován z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a obecního rozpočtu.