Výroční zpráva města Žďáru nad Sázavou za rok 2016
Výroční zpráva města Žďáru nad Sázavou je zveřejňována v souladu s ustanovením § 18 zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, (dále zákon):
§ 18, odst. 1, písm. a)
Počet podaných žádostí o informace: 40.
Počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti: 2.
§ 18, odst. 1, písm. b)
Počet podaných odvolání proti rozhodnutí: 0.
§ 18, odst. 1, písm. c)
Opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace a přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle tohoto zákona, a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení: 0.
§ 18, odst. 1, písm. d)
Výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence: 0.
§ 18, odst. 1, písm. e)
Počet stížností podaných podle § 16a), důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení: 1.
Důvod podání stížnosti: způsob vyřízení žádosti.
Stížnost byla vyřízena v zákonné lhůtě v souladu s ust. §16a, odst.5) poskytnutím informace žadateli požadovaným způsobem.
§ 18, odst. 1, písm. f)
Další informace vztahující se k uplatňování tohoto zákona:
V souladu s ustanovením odst. 3) § 13 platí ustanovení § 18 (Výroční zpráva) pouze pro žádosti o informace podané v režimu zákona písemně (včetně podání prostřednictvím služeb elektronických komunikací).
Žadatelé své žádosti o informace směrovali zejména:
- na investiční plány, relaxační centrum, dokumentaci k lokalitě Klafar, revitalizaci řeky, veřejnou zeleň, nakládání se dřevem, lovecké lístky, plakátovací plochy, zvláštní užívání komunikace, na radarové rychloměry ve městě, ke spisovému řádu, k software pro spisovou službu, ukládání datových zpráv, fondu pracovní doby, odchodu úředníka, k pracovním náplním a mzdám na MěÚ a PO města, k bezplatnému jízdnému, seznamu došlých faktur, k finančnímu daru na nákup sanitky, k auditům, spisovému materiálu, k přestupkovému řízení, k tiskovým konferencím atd.
Ve zprávě se neuvádějí žádosti o informace, které nejsou vyřizovány podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tj. ty, které jsou poskytovány podle zvláštních zákonů, např. zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí.
Taktéž se ve zprávě neuvádějí žádosti o informace telefonické, ústní, e-mailové ad., které nejsou podány ve smyslu zákona o informacích, přičemž tyto žádosti mnohonásobně převažují žádosti podané dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Podle ustanovení § 5 zákona jsou informace (včetně poskytnutých na žádost) zveřejňovány prostřednictvím webových stránek na adrese: www.zdarns.cz;.
Na této elektronické adrese jsou v souladu s právními předpisy vyvěšovány také informace prostřednictvím úřední desky (fyzická úřední deska je umístěna u hlavního vstupu do budovy MěÚ - adresa: ul. Žižkova 227/1, Žďár nad Sázavou).
V přízemí budovy městského úřadu je po celou provozní dobu otevřena informační kancelář a zpřístupněn infobox.
V celém městě včetně místních částí (Mělkovice, Radonín, Stržanov, Veselíčko) jsou aktuální informace předávány občanům také rozhlasem, distribucí městem vydávaného Žďárského zpravodaje.
K dalším informačním zdrojům lze zařadit vydávané tematicky zaměřené tiskové materiály (k dostání např. ve vstupních prostorách budovy městského úřadu), veřejnost má možnost získávat informace z úřadu také prostřednictvím kabelové televize, místního – regionálního tisku a dalších sdělovacích prostředků. Mezi důležité informační zdroje pro občany patří uskutečňovaná jednání a diskuse k veřejně projednávaným otázkám, zpracované výsledky různých dotazníkových šetření, kterých se občané účastní.
Ve Žďáře nad Sázavou dne 22. 02. 2017
Ing. Jan Havlík, MPA, v. r.
tajemník městského úřadu