Odpověď jednotlivá

26. 11. 2017
Předmět: Koruna Vysočiny
Dotaz: Dobrý den, ráda bych se optala, jaký má smysl zapojení našeho města do projektu Koruna Vysočiny. Logický smysl znám, ale zajímalo by mě, proč zde město setrvává ,když destinace očividně nefunguje a šeptá se o tom až na Czechtourismu.
Nebylo by lepší, kdyby město peníze určené pro destinaci vynaložilo na svůj vlastní marketing? Vkládat 200 000 za několik informací v novinách destinace a do nefunkční webové prezentace mi přijde zbytečné.
Děkuji za informaci.
Lenka Nováková
Odpověď (oddělení projektů):
Dobrý den paní Nováková.

Děkujeme za Váš zájem. Nejsme při nejlepší vůli schopni jakkoli zhodnotit co „se šeptá na Czechtourism“. Promiňte, ale taková informace není k ničemu.
Roční příspěvek města Žďáru do destinační společnosti Koruna Vysočiny uvádíte chybně - činí pouze 150 000 Kč, přičemž část svých nákladů si DS Koruna Vysočina uhrazuje svými příjmy.
V destinační společnosti se sešlo pět měst ze žďárského okresu a Tišnov spolu s Nedvědicí. Města vědí, že potřebují společnou propagaci, a to hlavně kvůli tomu, aby zde turista strávil delší dobu než jednodenní fakultativní výlet. Destinační společnost Koruna Vysočiny funguje standardně, byl schválen komunikační plán na rok 2018, který by měl prezentaci našeho regionu opět posunout. Společná webová prezentace a turistické noviny jsou, vedle účasti na veletrzích, koordinaci informačních center, propagaci u novinářů, tvorbě společných propagačních materiálů, jednání s incomingovými cestovními kanceláři, skutečně jedněmi z výstupů činnosti. Z tohoto pohledu se jeví příspěvek jako přiměřený. V rámci kraje Vysočina patří Koruna Vysočiny k prvním vlaštovkám společné propagace, v rámci České republiky je však řada destinačních společností, které fungují i déle než deset let, a kde je možno hledat inspiraci k dalšímu rozvoji.
Pokud máte nějaké konkrétní připomínky k fungování webové prezentace, prosím zašlete je na mail hana.vykoukalova@zdarns.cz.

S pozdravem,
Jakub Axman, oPM