Czech POINT

LOGO CzechPoint

Vydávání ověřených výpisů z informačních systémů veřejné správy
(ISVS) na Městském úřadu Žďár nad Sázavou

(Aktualizováno 2. 3. 2015)

 

Druhy vydávaných ověřených výpisů:

  • Výpis z rejstříku trestů
  • Výpis z rejstříku trestů pro právnickou osobu
  • Výpis z veřejného rejstříku (obchodní rejstřík, spolkový rejstřík, ...)
  • Výpis z živnostenského rejstříku
  • Výpis z katastru nemovitostí
  • Výpis bodového hodnocení řidiče
  • Výpis ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů
  • Výpis z registru účastníků provozu modulu autovraků ISOH
  • Výpis z insolvenčního rejstříku
  • DATOVÉ SCHRÁNKY (žádost o zřízení DS, žádost o zneplatnění přístup. údajů … , konverze dokumentů)
  • Výpisy ze základních registrů (výpis údajů z registru obyvatel, registru osob, registru práv a povinností, žádost o poskytnutí údajů třetí osobě…)

 

Výpisy vydávají pracoviště:

odbor sekretariát tajemníka a vnitřních věcí, 1. poschodí, dveře č. 25 – 27 (zástup: dveře č. 21), pracoviště je provozováno v rámci vyvolávacího a rezervačního systému

odbor majetkoprávní, 4. poschodí, dveře č. 103  -  výpisy z katastru nemovitostí

 

 

Postup při vydávání ověřených výpisů z informačních systémů veřejné správy

 

Výpis z rejstříku trestů

  • Rejstřík trestů /RT/ je instituce, která ve svých databázích soustřeďuje všechny trestní záznamy z území ČR. Problematiku RT upravuje zákon č. 269/1994 S., o rejstříku trestů. Jedná se o evidenci pravomocně odsouzených osob.

Žádat může jen osoba, které se výpis týká, příp. zmocněnec /plná moc s úředně ověřeným podpisem, která zůstává založena u žádosti/.

Žadatel předkládá:

- platný doklad totožnosti /občanský průkaz, cestovní pas/, v případě zastoupení jinou osobou je nutné doložit plnou moc s úředně ověřeným podpisem zmocnitele

- rodný list v případě, že žadatelem je osoba – cizinec s trvalým pobytem mimo území ČR /v dokladu totožnosti není uvedeno rodné příjmení/.

Poplatek: 100,-- Kč / bez ohledu na počet stran/

Pozn. O výpis z rejstříku trestů, který má být použit v cizině, je nutné požádat přímo:

Rejstřík trestů
Soudní 1
140 66 Praha 4

Dále je nutné opatřit výpis ověřovací doložkou tzv. Apostillou nebo vyšším ověřením. Podrobnější údaje na internetových stránkách Ministerstva spravedlnosti.

 

Výpis z rejstříku trestů právnických osob - od dubna 2012

  • Rejstřík trestů pro právnické osoby /RTPO/ je vydáván k prokazování trestní bezúhonnosti právnické osoby na základě zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim.
  • Jedná se o veřejný výpis a z tohoto důvodu se při podávání žádosti neověřuje totožnost žadatele.

Žadatel musí znát IČ /identifikační číslo organizace/.

Poplatek: 100,-- Kč

 

Výpis z veřejného rejstříku

  • Veřejný rejstřík zahrnuje obchodní rejstřík, spolkový rejstřík, nadační rejstřík, rejstřík společenství vlastníků jednotek, rejstřík obecně prospěšných společností a rejstřík ústavů.

Žádat může anonymní žadatel.

Žadatel musí znát IČ /identifikační číslo organizace/

Poplatek: 100,-- Kč za 1. stranu
                  30,-- Kč za každou další stranu

 

Výpis z katastru nemovitostí

  • Katastr nemovitostí je soubor údajů o nemovitostech, zahrnující jejich popis, soupis a geometrické a polohové určení.

Žádat může anonymní žadatel.

Žadatel musí znát číslo LV /listu vlastnictví/ a katastrální území, nebo číslo parcely, příp. číslo popisné

Poplatek: 100,-- Kč za 1. stranu
                  30,-- Kč za každou další stranu

 

Výpis z bodového hodnocení řidiče 

  • Výpis je poskytován z Centrálního registru řidičů vedeného Ministerstvem dopravy. Tento výpis má pouze informativní charakter pro občany – výpis trestných bodů řidiče. Nenahrazuje výpis z karty řidiče pro styk s úřady. Vydávání výpisů je upraveno zákonem č. 480/2008 Sb.

Žádat může jen osoba, které se výpis týká, příp. zmocněnec /plná moc s úředně ověřeným podpisem, která zůstává založena u žádosti/

Žadatel předkládá:

- platný doklad totožnosti /občanský průkaz, cestovní pas/, v případě zastoupení jinou osobou je nutné doložit plnou moc s úředně ověřeným podpisem zmocnitele

- platný řidičský průkaz

Poplatek: 100,-- Kč za 1. stranu
                  30,-- Kč za každou další stranu

 

Výpis ze živnostenského rejstříku

  • V živnostenském rejstříku jsou uvedeny zákonem stanovené základní údaje o podnikateli a jeho živnostenském oprávnění. Rejstřík je veden v elektronické podobě a je veřejným seznamem. Správcem živnostenského rejstříku je Ministerstvo průmyslu a obchodu.

Žádat může anonymní žadatel.

Žadatel musí znát IČ /identifikační číslo/

Poplatek: 100,-- Kč za 1. stranu
                   30,-- Kč za každou další stranu

 

Výpis z insolvenčního rejstříku

  • Insolvenční rejstřík je spravován Ministerstvem spravedlnosti. Jedná se o veřejný rejstřík, jehož úlohou je zajistit maximální míru publicity o insolvenčních řízeních a umožnit sledování jejich průběhu.

Žádat může anonymní žadatel.

Žadatel musí znát identifikační číslo organizace /IČ/, nebo osobní údaje konkrétní osoby.

Poplatek: 100,-- Kč za 1. stranu
                  30,-- Kč za každou další stranu

 

Vydání ověřeného výstupu ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů

  • Seznam kvalifikovaných dodavatelů je veden Ministerstvem pro místní rozvoj jako součást informačního systému o veřejných zakázkách. Jedná se o dodavatele, kteří splnili kvalifikaci podle  zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.

Žádat může anonymní žadatel.

Žadatel musí znát IČ /identifikační číslo/

Poplatek: 100,-- Kč za 1. stranu
                  30,-- Kč za každou další stranu

 

Registr účastníků provozu modulu autovraků informačního systému odpadového hospodářství /MA ISOH/ 

  • Účelem informačního systému je zajistit provázanost údajů o převzatém vybraném autovraku s údaji o odpadech. Přístup do systému získají pouze  podnikatelské subjekty, které mají oprávnění k provozování sběru vybraných autovraků od krajského úřadu.

Žadatel předkládá:

- platný doklad totožnosti /občanský průkaz, cestovní pas/, v případě zastoupení jinou osobou je nutné doložit plnou moc s úředně ověřeným podpisem zmocnitele

- výpis z obchodního rejstříku pro identifikaci provozovatele

- příp. plná moc k převzetí oprávnění k přístupu do MA ISOH, která obsahuje úředně ověřený podpis.

Poplatek: 100,-- Kč za 1. stranu
                  30,-- Kč za každou další stranu

 

DATOVÉ SCHRÁNKY

Zřízení datové schránky fyzické osobě, fyzické osobě podnikající  

  • Fyzické osoby a podnikajcí fyzické osoby mají možnost požádat na Czech POINTu o zřízení datové schránky dobrovolně. Zřízení datové schránky je zdarma.

Žadatel předkládá:

- platný doklad totožnosti /občanský průkaz, cestovní pas/, v případě zastoupení jinou osobou je nutné doložit plnou moc s úředně ověřeným podpisem zmocnitele

 

Zřízení datové schránky právnické osoby nezapsané v obchodním rejstříku

  • O zřízení datové schránky právnické osoby nezapsané v obchodním rejstříku žádá fyzická osoba, která je oprávněna jménem této právnické osoby jednat, tedy statutární orgán.

Žadatel předkládá:

- platný doklad totožnosti /občanský průkaz, cestovní pas/, v případě zastoupení jinou osobou je nutné doložit plnou moc s úředně ověřeným podpisem zmocnitele

- Je-li právnická osoba zapsána v Registru osob a zároveň je žadatel u tohoto subjektu v Registru osob zapsán jako statutární zástupce, nejsou vyžadovány žádné další doklady.

- Pro subjekty, které v Registru osob zapsány nejsou, doloží žadatel veřejnou listinu dokládající zřízení či statut právnické osoby, doloží své oprávnění jednat jejím jménem, a to např. plnou mocí, jmenovacím dekretem, zápisem z valné hromady apod.

 

Na kontaktním místě Czech POINTu lze podávat další žádosti a oznámení týkající se informačního systému datových schránek. Např. zneplatnění přístupových údajů a vydání nových, žádost o znepřístupnění datové schránky zřízené na žádost a další.

 

Zneplatnění přístupových údajů a vydání nových

Poplatek: 200,-- kč /pouze pokud osobě oprávněné k přístupu do datové schránky jsou zneplatňovány přístupové údaje  opětovně během 3 let/

 

Autorizovaná konverze dokumentů

  • Autorizovaná konverze znamená úplné převedení dokumentu v listinné podobě do elektronické podoby nebo úplné převedení elektronického dokumentu do dokumentu v listinné podobě. Dokument, který provedením konverze vznikl, má stejné právní účinky jako ověřená kopie.

Poplatek: 30,-- Kč za každou stranu konvertovaného dokumentu

Problematiku datových schránek a autorizované konverze dokumentů upravuje zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.

 

Výpisy ze základních registrů

 

  • Výpis údajů z registru obyvatel

– dle § 58 zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

Žádat může subjekt (fyzická osoba), o kterém jsou údaje vedeny.

Za subjekt údajů podle § 58 odst. 6 zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů, může žádat jeho zákonný zástupce.

Za subjekt údajů může žádat zmocněnec na základě plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.

Žadatel předkládá:

- platný doklad totožnosti /občanský průkaz/

Poplatek: 100,-- Kč za 1. stranu
                 30,-- Kč za každou další stranu

 

  • Veřejný výpis údajů z registru osob

– dle § 61 zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

Žádat může jakákoliv fyzická osoba (nemusí být subjektem údajů).

Žádat lze o poskytnutí údajů o jakékoliv podnikající fyzické osobě, právnické osobě nebo orgánu veřejné moci.

Ve výpisu se objeví všechny údaje jako v neveřejném výpisu (viz níže) kromě osobních údajů osob, které jsou ve vazbě na registr obyvatel.

Žadatel předkládá:

- platný doklad totožnosti /občanský průkaz/

Poplatek: 100,-- Kč za 1. stranu
                 30,-- Kč za každou další stranu

 

  • Výpis (neveřejný) údajů z registru osob

– dle § 61 zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

Žádat může subjekt (podnikající fyzická osoba nebo statutární orgán právnické osoby), o kterém jsou údaje vedeny v registru osob.

Žadatel předkládá:

- platný doklad totožnosti /občanský průkaz/

Poplatek: 100,-- Kč za 1. stranu
                 30,-- Kč za každou další stranu

 

  • Výpis o využití údajů v registru obyvatel

– dle § 14 zák. č.111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

Žádat může subjekt (fyzická osoba), o kterém jsou údaje vedeny v registru obyvatel.

V žádosti subjekt uvede období, za které má být záznam poskytnut.

Každá fyzická osoba, která má zřízenu datovou schránku, obdrží vždy za uplynulý kalendářní rok bezplatně Záznam o využívání údajů v registru obyvatel automaticky do datové schránky, v souladu s § 14 odst. 4 zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

Žadatel předkládá:

- platný doklad totožnosti /občanský průkaz/

Poplatek: 100,-- Kč za 1. stranu
                 30,-- Kč za každou další stranu

 

  • Výpis o využití údajů v registru osob

– dle § 14 zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

Žádat může subjekt (podnikající fyzická osoba nebo statutární orgán právnické osoby), o kterém jsou údaje vedeny.

V žádosti subjekt uvede období, za které má být záznam poskytnut.

Každá podnikající fyzická a právnická osoba, která má zřízenu datovou schránku, obdrží vždy za uplynulý kalendářní rok bezplatně Záznam o využívání údajů v registru osob automaticky do datové schránky, v souladu s § 14 odst. 4 zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

Žadatel předkládá:

- platný doklad totožnosti /občanský průkaz/

Poplatek: 100,-- Kč za 1. stranu
                 30,-- Kč za každou další stranu

 

  • Žádost o změnu údajů při zjištění nesouladu v registru obyvatel

– dle § 14 zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

O změnu údajů při zjištění nesouladu v registru obyvatel může žádat subjekt údajů (fyzická osoba).

Na základě žádosti dojde k podání návrhu na změnu referenčních údajů vedených o subjektu údajů v registru obyvatel.

Dojde-li ke změně referenčního údaje, obdrží fyzická osoba, která má zřízenu datovou schránku, bezplatně Výpis referenčních údajů automaticky do datové schránky, v souladu s § 14 odst. 5 zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

Žadatel předkládá:

- platný doklad totožnosti /občanský průkaz/

 

  • Žádost o změnu údajů při zjištění nesouladu v registru osob

– dle § 14 zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

O změnu údajů při zjištění nesouladu v registru osob může žádat subjekt údajů (podnikající fyzická osoba nebo statutární orgán právnické osoby).

Na základě žádosti podává žadatel návrh na změnu referenčních údajů vedených o osobě v registru osob.

O změnu údajů při zjištění nesouladu v registru osob může žádat podnikající fyzická osoba nebo statutární orgán právnické osoby.

Dojde-li ke změně referenčního údaje, obdrží každá podnikající fyzická nebo právnická osoba, která má zřízenu datovou schránku, bezplatně Výpis referenčních údajů automaticky do datové schránky, v souladu s § 14 odst. 5 zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů

Žadatel předkládá:

- platný doklad totožnosti /občanský průkaz/

 

  • Žádost o poskytnutí údajů z registru obyvatel třetí osobě

– dle § 58a zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

Na základě žádosti poskytne subjekt údajů (fyzická osoba) své údaje jiné fyzické nebo právnické osobě.

Těmto je možné poskytnout všechny nebo vybrané údaje vedené k Vaší osobě v registru obyvatel.

Orgánu veřejné moci není nutné poskytnout Vaše údaje tímto způsobem, neboť tento má povinnost si referenční údaje zjistit.

Žadatel předkládá:

- platný doklad totožnosti /občanský průkaz/

Našli jste chybu?

Nahlásit chybu webu

Snažíme se web dělat nejlépe jak dokážeme. Může se ale stát, že nám nějaká chyba unikne. Pokud nám o chybě dáte vědět, dáte nám šanci ji odstranit. Děkujeme!