Pěší trasy podél barokního mostu
Po barokním mostu přes Stržský potok je převáděna, s omezením přednosti v jízdě, obousměrná doprava silnice 1. třídy. Pro chodce na mostě již nezbývá dostatečný prostor, proto je jim tam vstup zakázán a jsou převáděni přes Stržský potok samostatnou lávkou. V současnosti na západní straně chybí pěší propojení a chodci jsou převáděni na východní průběžný chodník pouze přechody pro chodce.
Vedení města proto, po zrušení stávajícího přechodu u barokního mostu (nařízení KÚ Kraje Vysočina a Policie ČR-DI) uložilo Městskému úřadu úkol zahájit přípravu stavby nové lávky a chodníku na západní straně silnice.
Vzhledem k vlastnickým poměrům v území a záměrům vlastníků pozemků byly do projektu zapracovány požadavky na rozšíření parkoviště a rozšíření zastávky MHD.
Doposud probíhají jednání s vlastníky pozemků o umožnění umístění stavby města na soukromých pozemcích.
Problémové okruhy přípravy z jednání: velikost pronajímaného pozemku, výše nájemného, technické požadavky na řešení chodníku před restaurací Táfernou, úprava stávajícího parkoviště.
Projektant stavby: PK Ossendorf spol. s r.o., Brno - Ing. Smrž , Ing. Štěpánková
Projektant arch. části: ARCHIKA, Brno – Ing. Arch. Jindřich Kaněk
Předpokládané náklady: 7,8 mil. Kč (vč. DPH) ze studie stavby v cenové úrovni r. 2012
- Architektonické řešení lávky
- Architektonické řešení parkoviště
- Stavebně technické řešení
- Vizualizace - varianta se schody k Táferně
- Stávající stav – fotodokumentace
- Vizualizace situace
- Zákres do fotografie
Úprava stávajícího parkoviště: