Odpověď jednotlivá
24. 10. 2021
Předmět: Oprava silnice 37 - ul. Jungmannova - Bezručova
Dotaz: Dobrý den,
ačkoliv jsem si vědoma toho, že silnice č. 37 je spravována státní firmou ŘSD, nedá mi to, abych se nezeptala, proč se opravuje silnice, která na první pohled opravu nepotřebuje a navíc to není tak dávno, co byl opravovaná, a silnice Jihlavská je dlouhodobě ve špatném stavu a navíc bez vodorovného značení. Rozumím, že je to silnice 2. třídy a je spravovaná krajem, tedy za "jiné peníze". Ale to obyvatelé města neřeší, jen se diví, proč to tak je.
Renata Suková
ačkoliv jsem si vědoma toho, že silnice č. 37 je spravována státní firmou ŘSD, nedá mi to, abych se nezeptala, proč se opravuje silnice, která na první pohled opravu nepotřebuje a navíc to není tak dávno, co byl opravovaná, a silnice Jihlavská je dlouhodobě ve špatném stavu a navíc bez vodorovného značení. Rozumím, že je to silnice 2. třídy a je spravovaná krajem, tedy za "jiné peníze". Ale to obyvatelé města neřeší, jen se diví, proč to tak je.
Renata Suková
Odpověď (odbor dopravy):
Vážená paní Suková,
jakkoli jde skutečně o výhradní kompetenci ŘSD, město se zajímalo o důvody a byl nám předložen projekt s částečnými sanacemi podloží, to znamená, že primární důvody nebyly na první pohled patrné. Nicméně, druhým důvodem je určitá životnost povrchu, kvůli níž ŘSD nečeká na vznik větších poruch a na takto strategických komunikacích opravuje dle technologických lhůt. Jediné, co s tím město mohlo udělat, je posun vlastních investic a vyvinutí snahy o koordinaci s Krajem, např. v případě Vysocké ulice, kde se posun podařil, a zmíněné Jihlavské, kde posun kvůli dotaci nebyl možný. Na druhou stranu to znamená, že se neuspokojivý stav této ulice zlepší ve třech etapách v letech 2022-2024. V tomto případě navíc dojde ke koordinaci se stavbou části obchvatu (Brněnská-Jihlavská), který by se měl stavět ve stejném časovém rozmezí.
Přeji mnoho trpělivosti a hezký den
Adam Joura
odbor strategického rozvoje a investic
jakkoli jde skutečně o výhradní kompetenci ŘSD, město se zajímalo o důvody a byl nám předložen projekt s částečnými sanacemi podloží, to znamená, že primární důvody nebyly na první pohled patrné. Nicméně, druhým důvodem je určitá životnost povrchu, kvůli níž ŘSD nečeká na vznik větších poruch a na takto strategických komunikacích opravuje dle technologických lhůt. Jediné, co s tím město mohlo udělat, je posun vlastních investic a vyvinutí snahy o koordinaci s Krajem, např. v případě Vysocké ulice, kde se posun podařil, a zmíněné Jihlavské, kde posun kvůli dotaci nebyl možný. Na druhou stranu to znamená, že se neuspokojivý stav této ulice zlepší ve třech etapách v letech 2022-2024. V tomto případě navíc dojde ke koordinaci se stavbou části obchvatu (Brněnská-Jihlavská), který by se měl stavět ve stejném časovém rozmezí.
Přeji mnoho trpělivosti a hezký den
Adam Joura
odbor strategického rozvoje a investic