Odpověď jednotlivá
4. 1. 2022
Předmět: Levá strana náměstí
Dotaz: Dobrý den, kdy se prosím začne s opravou levé části náměstí, myslím tím té otřesné asfaltové komunikace před stávajícími obchodními domy ? Polovina náměstí je celkem vzhledná,ale ta zbývající je opravdu ootřesná a to i vzhledově k současným zanedbaným obchodním domům (jejich fasády atd.).Naše náměstí by mělo být vizitkou našeho města ! Zatím tomu tak není ! Myšleno pravou částí náměstí, včetně té nešťastné dopravy středem náměstí a nesmyslného parkování podél silnice na náměstí !
Odpověď (odbor strategického rozvoje a investic):
Vážený pane Růžičko,
máte pravdu, proto město v minulosti vypsalo architektonickou soutěž na zpracování studie pro celé území od východní strany náměstí po ulice Neumannovu a Novoměstskou a navazující projektové dokumentace, řešící mj. východní stranu náměstí. Studie byla právě dokončena a zmíněná PD bude zpracována jako první, neboť jde skutečně o srdce Žďáru. Podle rozpočtových možností nebo dotační podpory bude stavba realizována. Přál bych si, aby tomu tak bylo již v roce 2023. Parkovací místa by měla zůstat zachována, ovšem v redukované formě v zájmu větší bezpečnosti a estetiky. Obchodní domy jsou v soukromých rukách, proto město s vlastníky jedná, motivuje je a vyjadřuje se k jejich záměrům. Významné slovo má přitom městský architekt. K motivaci majitelů by navíc mohla přispět sama úprava veřejného prostranství, čímž případná zanedbanost některých objektů více vynikne. Doprava středem náměstí se bude řešit obchvatem, o nějž město usiluje a který se začne po etapách budovat již tento rok. Konečné propojení je bohužel otázkou delšího horizontu. Investorem je ŘSD, město přitom v zájmu odvedení dopravy z centra vyvíjí maximální úsilí - lobbuje a připravuje podmínky. Bez ohledu na obchvat bude dílčím opatřením propojení Novoměstké a Wonkovy ulice tangentou zvanou RingPark, která bude určena pouze pro osobní dopravu a zejména pro místní uživatele. Ti by tak v některých případech nemuseli projíždět ucpaným centrem.
Děkuji za zájem a přeji pěkný den
Adam Joura
odbor strategického rozvoje a investic
máte pravdu, proto město v minulosti vypsalo architektonickou soutěž na zpracování studie pro celé území od východní strany náměstí po ulice Neumannovu a Novoměstskou a navazující projektové dokumentace, řešící mj. východní stranu náměstí. Studie byla právě dokončena a zmíněná PD bude zpracována jako první, neboť jde skutečně o srdce Žďáru. Podle rozpočtových možností nebo dotační podpory bude stavba realizována. Přál bych si, aby tomu tak bylo již v roce 2023. Parkovací místa by měla zůstat zachována, ovšem v redukované formě v zájmu větší bezpečnosti a estetiky. Obchodní domy jsou v soukromých rukách, proto město s vlastníky jedná, motivuje je a vyjadřuje se k jejich záměrům. Významné slovo má přitom městský architekt. K motivaci majitelů by navíc mohla přispět sama úprava veřejného prostranství, čímž případná zanedbanost některých objektů více vynikne. Doprava středem náměstí se bude řešit obchvatem, o nějž město usiluje a který se začne po etapách budovat již tento rok. Konečné propojení je bohužel otázkou delšího horizontu. Investorem je ŘSD, město přitom v zájmu odvedení dopravy z centra vyvíjí maximální úsilí - lobbuje a připravuje podmínky. Bez ohledu na obchvat bude dílčím opatřením propojení Novoměstké a Wonkovy ulice tangentou zvanou RingPark, která bude určena pouze pro osobní dopravu a zejména pro místní uživatele. Ti by tak v některých případech nemuseli projíždět ucpaným centrem.
Děkuji za zájem a přeji pěkný den
Adam Joura
odbor strategického rozvoje a investic