Odpověď jednotlivá
16. 10. 2012
Předmět: autobusové nádraží
Dotaz: Dobrý den, můžete mi prosím vysvětlit, proč se vlastně rekonstruuje povrch autobusového nádraží a proč tam je pracující dělník vzácná návštěva? Tam kde nově položili kostky už je to křivé a dělají se koleje, nástupní "ostrůvky" jsou jedna velká zablácená plocha, kličkování mezi autobusy je taky super a především chybí veškeré označení o tom, odkud odjíždí který spoj. Doufám, že to nebude svádět na firmu ZDAR, na ceduli se chlubíte tím, že stavbu financuje město s pomocí prostředků EU.
Odpověď (odbor stavební):
Odpověď odboru rozvoje a ÚP, který stavbu zajišťuje:
Dobrý den,
děkujeme za Vaše upozornění. V rámci kontrolního dne jej předáme dodavateli stavby, jako upozornění na průběh stavby. Podrobněji mohu jen uvést, že s firmou Chládek a Tintěra je uzavřena Smlouva o dílo, kde je pod sankcemi přesný termín dokončení stavby, takže je na firmě, jaké tempo zvolí a jestli tak sama sebe vystavuje zbytečnému riziku penalizace. Úsek dlažby, o kterém se zmiňujete, jsme od dodavatele nepřevzali a požadujeme jeho předělání. Nástupní ostrůvky se mají ještě dláždit, takže, bohužel, pokud zaprší, budou v tomto stavu. Orientační tabule s odjezdy byla kvůli dláždění demontována, a přestože jsme při přípravě na to, že vzniknou problémy s orientací, upozorňovali, provozovatel orientační tabuli nechtěl ponechat. Přesto se pokusíme, prosadit umístění nové tabule a snad tyto aktuální zkušenosti všechny zainteresované poučily. Její výroba bude, ale chvíli trvat. Jinak jsme si u pracovnice Zdaru ověřili, že informace o odjezdech mají po dohodě s ČD být pro cestující k dispozici ve výpravní budově.
Mrzí nás, že situaci ještě zkomplikovala výluka na trati a trochu i přístup příslušných pracovníků, kteří o probíhající stavbě včas věděli i to, že náš návrh, aby po dobu výstavby byl provoz autobusového nádraží přesunut na sousedící ulice, nebyl přijat.
S pozdravem. Ing. Škodová
Dobrý den,
děkujeme za Vaše upozornění. V rámci kontrolního dne jej předáme dodavateli stavby, jako upozornění na průběh stavby. Podrobněji mohu jen uvést, že s firmou Chládek a Tintěra je uzavřena Smlouva o dílo, kde je pod sankcemi přesný termín dokončení stavby, takže je na firmě, jaké tempo zvolí a jestli tak sama sebe vystavuje zbytečnému riziku penalizace. Úsek dlažby, o kterém se zmiňujete, jsme od dodavatele nepřevzali a požadujeme jeho předělání. Nástupní ostrůvky se mají ještě dláždit, takže, bohužel, pokud zaprší, budou v tomto stavu. Orientační tabule s odjezdy byla kvůli dláždění demontována, a přestože jsme při přípravě na to, že vzniknou problémy s orientací, upozorňovali, provozovatel orientační tabuli nechtěl ponechat. Přesto se pokusíme, prosadit umístění nové tabule a snad tyto aktuální zkušenosti všechny zainteresované poučily. Její výroba bude, ale chvíli trvat. Jinak jsme si u pracovnice Zdaru ověřili, že informace o odjezdech mají po dohodě s ČD být pro cestující k dispozici ve výpravní budově.
Mrzí nás, že situaci ještě zkomplikovala výluka na trati a trochu i přístup příslušných pracovníků, kteří o probíhající stavbě včas věděli i to, že náš návrh, aby po dobu výstavby byl provoz autobusového nádraží přesunut na sousedící ulice, nebyl přijat.
S pozdravem. Ing. Škodová