Odpověď jednotlivá

19. 10. 2012
Předmět: (předmět nezadán)
Dotaz: Dbrý den,
měla bych pouze připomínku k oblečení zaměstnanců úřadu. Myslím si, že jsou natolik dobře placeny aby mohli nosit oděv hodný úředníků a ne pobíhat po úřadě v riflích, mikinách, minisukních, tričkách nad pas apod.
V okolních státech, ale i na mnoha úřadech v ČR je samozřejmostí decentní oblečení.
Děkuji za odpověď. Konečná.
Odpověď (starosta):
Dobrý den,
děkuji za Vaši připomínku. Oblékání zaměstnanců je upraveno vnitřním předpisem, který říká, že:
· Zaměstnanci chodí upravení a oblečeni přiměřeně k svému pracovnímu zařazení,pracovnímu prostředí také programu pracovního dne. Oblečení a obuv volí vždy vhodně tak, aby chránilo nejen jejich zdraví, ale působilo i vkusně, seriózně a bralo
ohled na individualitu a vlastní identitu.
· Zaměstnanci, přicházející často do styku s klienty, volí formální oblečení. Toto formální oblečení s převažujícími prvky společenského oděvu je požadováno zejména při důležitých jednáních a společenských akcích a předpokládá se u všech zúčastněných,
zejména však vedoucích zaměstnanců a referentek na sekretariátech vedení města, přiměřeně také pro pozici referentek v informační kanceláři na vstupu do MěÚ,
pokud jste se tedy setkala se zaměstnanci oblečenými ve Vašem dotazu, tak mohlo jít o zaměstnance jejichž pracovní činnost neumožňuje použít společenské oblečení nebo porušili výše uvedený standard. Vzhledem k tomu, že nemůžete vědět o kterou z těchto variant jde, je nejvhodnější se obrátit neprodleně na kteréhokoliv vedoucího pracovníka, tajemníka nebo přímo mne k prověření vhodnosti aktuálního oblečení úředníka.