Odpověď jednotlivá
1. 6. 2013
Předmět: MHD
Dotaz: Pominu-li to,že informace o vedení MHD 3.6.-31.7.jsou k dispozici opět na poslední chvíli a opět zmatečné a už měněné, žádám o zdůvodnění vynechání zast. Vodojem Jamborova - proč nejede "čtyřka" v trase 4B a sídliště je zase znevýhodňováno a je mimo obslužnost MHD? Očekávám, a určitě ne sám, zdůvodnění tohoto výmyslu.
Děkuji.
Děkuji.
Odpověď (odbor majetku a komunálních služeb):
Dobrý den,
o uzavírce se sice vědělo, ale její konečná podoba (tedy, že neprojede ani MHD) nám byla oznámena na jednání 17. 5. 2013.
Z následných jednání s dopravcem vyplynulo, že z důvodu předpokládaných dopravních potíží a absolutní nemožnosti nějakým způsobem zvýhodnit veřejnou dopravu je nutné přistoupit k řešení dopravy objížďkovými jízdními řády s takovými časy, aby alespoň trochu fungoval oběh vozidel.
Stěžejní problém bylo řešení obslužnosti ZR 7 po instalaci světelného zařízení na křižovatce ulic Novoměstská a Neumannova. Stav, že autobus zajíždějící na Vodojem se nachází 30 minut v prostoru křižovatky s výsledkem, že stojí v obráceném směru než před čtvrt hodinou, byl pro fungování zbytku dopravy, nepřijatelný.
Jestli se dalo něco řešit jinak, stihnout něco dřív, případně se vyvarovat některých „nedorazů“ (jako třeba se zastávkou Novoměstská u linky 3B), určitě ano. Ovšem čas, který měl především dopravce na nalezení přípustného řešení, byl opravdu velmi krátký.
V případě, že se po ustálení dopravy ve městě (první dva dny bývají nejhorší) naskytnou možná zlepšení a nové nápady, budeme na ně reagovat.
o uzavírce se sice vědělo, ale její konečná podoba (tedy, že neprojede ani MHD) nám byla oznámena na jednání 17. 5. 2013.
Z následných jednání s dopravcem vyplynulo, že z důvodu předpokládaných dopravních potíží a absolutní nemožnosti nějakým způsobem zvýhodnit veřejnou dopravu je nutné přistoupit k řešení dopravy objížďkovými jízdními řády s takovými časy, aby alespoň trochu fungoval oběh vozidel.
Stěžejní problém bylo řešení obslužnosti ZR 7 po instalaci světelného zařízení na křižovatce ulic Novoměstská a Neumannova. Stav, že autobus zajíždějící na Vodojem se nachází 30 minut v prostoru křižovatky s výsledkem, že stojí v obráceném směru než před čtvrt hodinou, byl pro fungování zbytku dopravy, nepřijatelný.
Jestli se dalo něco řešit jinak, stihnout něco dřív, případně se vyvarovat některých „nedorazů“ (jako třeba se zastávkou Novoměstská u linky 3B), určitě ano. Ovšem čas, který měl především dopravce na nalezení přípustného řešení, byl opravdu velmi krátký.
V případě, že se po ustálení dopravy ve městě (první dva dny bývají nejhorší) naskytnou možná zlepšení a nové nápady, budeme na ně reagovat.