Odpověď jednotlivá
4. 2. 2014
Předmět: Přechod mezi knihovnou a KD - reakce na odpověď
Dotaz: Dobrý den p. Kadlec, musím zareagovat na Vaši odpověď ohledně toho semaforu. Když pozoruji cykli aut projíždějící křižovatkou tak jsou to min. 2 cykli než to pustí chodce. Ráno když jdu do práce tak po zmáčknutí mi zelená naskočí po 3 min. a to za celou dobu projedou tak 3 auta. Jestli by nestálo zato tam použít podobnou technologii pohybových čidel jako jsou na Bezručové a když nic nepojede tak to po zmáčknutí chodce pustí hned.
Odpověď (odbor majetku a komunálních služeb):
Dobrý den,
chápu a dávám Vám za pravdu, že čas kolem tří minut je při ranním spěchu to poslední, co člověk potřebuje. Přechody na této křižovatce (kromě od KB k pojišťovně) byly již v roce 1996 instalovány jako přechody na výzvu chodce. Důvodem byl poměr mezi počtem přecházejících a počtem projetých vozidel. Za ty necelé dvě desítky roků provozu klesl počet obyvatel města o dva tisíce, ale počet vozidel projetých touto křižovatkou narostl z 11 na 15 tisíc vozidel za 24 hodin. Dynamické smyčky, které zaznamenávají projíždějící vozidla, prodlužují interval. Plní svoji funkci – zabránit tvoření kolon a i to se někdy nedaří. Prodloužené intervaly pro vozidla, prodlužují čekání na zeleného chodce.
Za poznatek o dvou cyklech děkuji. Prověříme to příští týden, kdy zde budou pracovníci servisní organizace.
ing. Kadlec Jaroslav
odbor komunálních služeb
chápu a dávám Vám za pravdu, že čas kolem tří minut je při ranním spěchu to poslední, co člověk potřebuje. Přechody na této křižovatce (kromě od KB k pojišťovně) byly již v roce 1996 instalovány jako přechody na výzvu chodce. Důvodem byl poměr mezi počtem přecházejících a počtem projetých vozidel. Za ty necelé dvě desítky roků provozu klesl počet obyvatel města o dva tisíce, ale počet vozidel projetých touto křižovatkou narostl z 11 na 15 tisíc vozidel za 24 hodin. Dynamické smyčky, které zaznamenávají projíždějící vozidla, prodlužují interval. Plní svoji funkci – zabránit tvoření kolon a i to se někdy nedaří. Prodloužené intervaly pro vozidla, prodlužují čekání na zeleného chodce.
Za poznatek o dvou cyklech děkuji. Prověříme to příští týden, kdy zde budou pracovníci servisní organizace.
ing. Kadlec Jaroslav
odbor komunálních služeb