Odpověď jednotlivá
21. 5. 2014
Předmět: Kocourkov ???
Dotaz: Dobrý den,
píši Vám ohledně nově budovaných přechodů na průtahu Žďárem. Řidič projíždějící od PKS k Tokozu si musí připadat jako v Kocourkově. U PKS ho čeká zúžení z obou stran, ale přechod tam není. Na kruháči u Enpeky jsou ostrůvky. Nově budovaný přechod u Vesny bude zřejmě zúžen jenom z jedné strany (pokud se nerozkope nově položený asfalt). U kulturáku přechod zúžuje silnici oboustraně, u zimáku je z jedné strany křižovatky ostrůvek a z druhé kupodivu nic (jenom přechod).
Je to nutné?
píši Vám ohledně nově budovaných přechodů na průtahu Žďárem. Řidič projíždějící od PKS k Tokozu si musí připadat jako v Kocourkově. U PKS ho čeká zúžení z obou stran, ale přechod tam není. Na kruháči u Enpeky jsou ostrůvky. Nově budovaný přechod u Vesny bude zřejmě zúžen jenom z jedné strany (pokud se nerozkope nově položený asfalt). U kulturáku přechod zúžuje silnici oboustraně, u zimáku je z jedné strany křižovatky ostrůvek a z druhé kupodivu nic (jenom přechod).
Je to nutné?
Odpověď (odbor dopravy):
Dobrý den,
u PKS není přechod pro chodce, nýbrž „místo pro přecházení“, proto tam není svislé ani vodorovné dopravní značení. Přechody pro chodce na ulici Horní a nám. Republiky budou opatřeny oboustrannými vysazenými chodníkovými plochami, pokládka podkladní asfaltové vrstvy byla provedena i v místech přechodu pro chodce z důvodu bezpečnějšího a rychlejšího průjezdu staveništěm. Rozhodnutí o tom, která zklidňující opatření (středový ostrůvek či vysazené chodníkové plochy) budou realizována, náležela po projednání s dotčenými orgány do kompetence vlastníků těchto komunikací (KSÚSV, ŘSD) s ohledem mj. na šířkové poměry v tom kterém konkrétním místě tak, aby byly respektovány technické normy, např. ČSN 73 6110 Projektování místních komunikací.
u PKS není přechod pro chodce, nýbrž „místo pro přecházení“, proto tam není svislé ani vodorovné dopravní značení. Přechody pro chodce na ulici Horní a nám. Republiky budou opatřeny oboustrannými vysazenými chodníkovými plochami, pokládka podkladní asfaltové vrstvy byla provedena i v místech přechodu pro chodce z důvodu bezpečnějšího a rychlejšího průjezdu staveništěm. Rozhodnutí o tom, která zklidňující opatření (středový ostrůvek či vysazené chodníkové plochy) budou realizována, náležela po projednání s dotčenými orgány do kompetence vlastníků těchto komunikací (KSÚSV, ŘSD) s ohledem mj. na šířkové poměry v tom kterém konkrétním místě tak, aby byly respektovány technické normy, např. ČSN 73 6110 Projektování místních komunikací.