Odpověď jednotlivá
8. 9. 2014
Předmět: dotazy na MP
Dotaz: Vážený pane Havlíku, chtěl bych reagovat na téma nezodpovídání dotazů. Musím konstatovat, že mám s touto dotazovnou velmi dobré zkušennosti, co se týká rychlosti odpovědí. Bohužel naprosto opačnou zkušennost mám s webem městské policie (který by se měl dle mého názoru integrovat do nového webu města). Na dotazy na webu MP je odpovídáno "v dávkách" v intervalech třeba i měsíc. Déle jsem nedostal odpověď na řadu konkrétních a slušných námětů. Je možné toto nějak řešit?
Odpověď (tajemník):
Dobrý den, dle vyjádření vedoucího městské policie, používá městská policie odlišný systém odpovědí na dotazy oproti dotazovně MěÚ. Systém MP vyžaduje uvedení platné e-mailové adresy, která však není pro občany uveřejněna. Uvedenou adresu vyžaduje MP z důvodu, že některé dotazy i přesto, že jsou slušné, obsahují určité indicie, které by mohly např. ztotožňovat určité osoby apod. Dotazy jsou členěny na kategorii, na kterou je odpovídáno veřejně a na kategorii, na kterou je odpovídáno soukromě. Bohužel občané i přesto, že jsou upozorněni, že e-mailová adresa nebude uveřejněna, uvádí často adresy smyšlené. Potom jim samozřejmě odpověď nemůže být doručena. Za dobu existence dotazovny od roku 2004 bylo vedoucím MP odpovězeno více než na tisíc dotazů občanů. Na dotazy je zpravidla odpovídáno průběžně, jak je patrné z uvedených datumů v dotazovně. Někdy samozřejmě vyvstanou skutečnosti, že je odpovídáno po delším časovém úseku, ale toto se stává výjimečně. Dotazovna MP je velmi vytížená, kdy velké procento dotazujících žádá zachování maximální diskrétnosti své osoby. V současné době MP neuvažuje o změně v systému dotazovny, která mimo jiné byla jedna z prvních u městských policií v ČR, kdy v současné době města podstatně větší oproti Žďáru tuto službu neposkytují.