Odpověď jednotlivá
24. 9. 2014
Předmět: (předmět nezadán)
Dotaz: Dobrý den.
Jestliže můj dotaz nepatří do Vaši kompetence,tak ho laskavě předejte kam patří.
Nepřeji si aby mi kdokoliv házel letáky do schránky,cedulky rúzných velikostí a berev se míjí naprosto účinkem,takže se stane,že po návratu ze "služebky",moje poštovní schránka přřetéká různými papíry a mojí poštu namačkají na dno,mnohdy se stane,že od jedné firmy mám třeba dvacet stejných letáků.
děkuji zaodpověď zítková marie.
Jestliže můj dotaz nepatří do Vaši kompetence,tak ho laskavě předejte kam patří.
Nepřeji si aby mi kdokoliv házel letáky do schránky,cedulky rúzných velikostí a berev se míjí naprosto účinkem,takže se stane,že po návratu ze "služebky",moje poštovní schránka přřetéká různými papíry a mojí poštu namačkají na dno,mnohdy se stane,že od jedné firmy mám třeba dvacet stejných letáků.
děkuji zaodpověď zítková marie.
Odpověď (odbor právní):
Dobrý den paní Zítková,
v případě, že chcete omezit reklamu, měla byste především rozlišovat mezi adresnou a neadresnou reklamou. Pro každý typ totiž platí jiný způsob obrany. Typickou formou neadresné reklamy jsou tištěné reklamní materiály distribuované bez uvedení konkrétního adresáta. Adresnou reklamu představují třeba i ty samé letáky, ale už vložené do obálky či fólie, kde je uvedeno Vaše jméno a adresa.
Zákon o regulaci reklamy šíření nevyžádané reklamy zakazuje. Zákaz se vztahuje na rozesílání takové reklamy, kterou si adresát nepřál, přináší mu výdaje nebo jej obtěžuje. Obranou proti nechtěné neadresné reklamě je umístění jasného a srozumitelného vzkazu „Nevhazujte reklamu“ na poštovní schránku. Nerespektuje-li šiřitel reklamy tento vzkaz, doporučujeme zaslat mu písemný nesouhlas s vhazováním reklamy.
V případě adresné reklamy je třeba směřovat projev nesouhlasu písemně přímo na odesilatele, současně můžete připojit i požadavek na odstranění osobních údajů ze systému odesilatele. Pokud ale vhazování reklamy pokračuje i přes zaslání nesouhlasného dopisu či vyvěšení upozornění, můžete podat podnět krajskému živnostenskému úřadu, v jehož obvodu má šiřitel či odesilatel reklamy své sídlo.
JUDr. Stanislava Prokopová PhD.
majetkoprávní odbor
v případě, že chcete omezit reklamu, měla byste především rozlišovat mezi adresnou a neadresnou reklamou. Pro každý typ totiž platí jiný způsob obrany. Typickou formou neadresné reklamy jsou tištěné reklamní materiály distribuované bez uvedení konkrétního adresáta. Adresnou reklamu představují třeba i ty samé letáky, ale už vložené do obálky či fólie, kde je uvedeno Vaše jméno a adresa.
Zákon o regulaci reklamy šíření nevyžádané reklamy zakazuje. Zákaz se vztahuje na rozesílání takové reklamy, kterou si adresát nepřál, přináší mu výdaje nebo jej obtěžuje. Obranou proti nechtěné neadresné reklamě je umístění jasného a srozumitelného vzkazu „Nevhazujte reklamu“ na poštovní schránku. Nerespektuje-li šiřitel reklamy tento vzkaz, doporučujeme zaslat mu písemný nesouhlas s vhazováním reklamy.
V případě adresné reklamy je třeba směřovat projev nesouhlasu písemně přímo na odesilatele, současně můžete připojit i požadavek na odstranění osobních údajů ze systému odesilatele. Pokud ale vhazování reklamy pokračuje i přes zaslání nesouhlasného dopisu či vyvěšení upozornění, můžete podat podnět krajskému živnostenskému úřadu, v jehož obvodu má šiřitel či odesilatel reklamy své sídlo.
JUDr. Stanislava Prokopová PhD.
majetkoprávní odbor