Odpověď jednotlivá
7. 5. 2015
Předmět: Obecně parkování na sídlišti Klafar
Dotaz: Dobrý den
§25 odst. 3 zákona č. 361/2000 Sb. stále platí a jednoznačně říká: "Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy; při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy."
Pokud má být městská policie užitečná mohla by dodržování tohoto ustanovení zákona kontrolovat a to nejenom na sídlišti Klafar ale i jinde (např. ulice V Zahrádkách).
Kovář
§25 odst. 3 zákona č. 361/2000 Sb. stále platí a jednoznačně říká: "Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy; při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy."
Pokud má být městská policie užitečná mohla by dodržování tohoto ustanovení zákona kontrolovat a to nejenom na sídlišti Klafar ale i jinde (např. ulice V Zahrádkách).
Kovář
Odpověď (odbor dopravy):
Vaši připomínku jsme předali k odpovědi vedoucímu strážníku MP Mgr. Kuncovi:
Dobrý den, situace ohledně odstavování vozidel na všech místních komunikacích ve městě je velice problematická. Pokud se začneme řídit striktně citovaným ustanovením zákona o silničním zákonu, veškerá vozidla, které stojí v současné době na místních komunikacích města, budou muset parkovat jinde. Z tohoto důvodu zejména na větších sídlištích provádí správce komunikací tj. odbor komunálních služeb ve spolupráci s odborem dopravy , Policií ČR a městskou policií doplnění této obecné úpravy pomocí místní a přechodné úpravy silničního provozu. Je nám jasné, že majitelé, či řidiči vozidel musí tato někde odstavovat, proto uvedené úpravy silničního provozu na místních komunikacích jsou prováděny tak, aby byla zachována bezpečnost a plynulost silničního provozu, průjezdnost komunikací, byť zde v určitých místech stojí vozidla. Touto úpravou je omezováno parkování zejména v místech křižovatek, výjezdů, a nebezpečných míst. Nicméně, situace na sídlišti Klafar je specifická oproti jiným místním komunikacím. Bude vyvoláno jednání o regulaci dopravy, resp. možném stanovení místní úpravy silničního provozu pomocí dopravního značení. Uvedeného jednání se budou účastnit za přítomnosti vedení města pracovníci odboru dopravy, komunálních služeb, Policie ČR a městská policie. O výsledcích jednání bude veřejnost samozřejmě informována. M.Kunc MP
Dobrý den, situace ohledně odstavování vozidel na všech místních komunikacích ve městě je velice problematická. Pokud se začneme řídit striktně citovaným ustanovením zákona o silničním zákonu, veškerá vozidla, které stojí v současné době na místních komunikacích města, budou muset parkovat jinde. Z tohoto důvodu zejména na větších sídlištích provádí správce komunikací tj. odbor komunálních služeb ve spolupráci s odborem dopravy , Policií ČR a městskou policií doplnění této obecné úpravy pomocí místní a přechodné úpravy silničního provozu. Je nám jasné, že majitelé, či řidiči vozidel musí tato někde odstavovat, proto uvedené úpravy silničního provozu na místních komunikacích jsou prováděny tak, aby byla zachována bezpečnost a plynulost silničního provozu, průjezdnost komunikací, byť zde v určitých místech stojí vozidla. Touto úpravou je omezováno parkování zejména v místech křižovatek, výjezdů, a nebezpečných míst. Nicméně, situace na sídlišti Klafar je specifická oproti jiným místním komunikacím. Bude vyvoláno jednání o regulaci dopravy, resp. možném stanovení místní úpravy silničního provozu pomocí dopravního značení. Uvedeného jednání se budou účastnit za přítomnosti vedení města pracovníci odboru dopravy, komunálních služeb, Policie ČR a městská policie. O výsledcích jednání bude veřejnost samozřejmě informována. M.Kunc MP