Odpověď jednotlivá
5. 6. 2015
Předmět: zs Palachova-doprava
Dotaz: Dobry den, dnes jsem byla srazena pred ZS Palachova, pani do mne nacouvala a temer mi prejela kolobezku.Nic se mi nestalo, takze to byl akorat poradny sok a par nadavek.Ale chtela bych se zeptat, zda by v tomto useku od skoly nahoru k obchodnimu centru nemohl byt zakaz vjezdu nebo retarder, zda by nahore nemohl byt prechod pro chodce a nebo zda by mesto mohlo vybudovat ke skole chodik. Denne tam vlastne po silnici prichazi do skoly stovky deti. Je otazky casu,kdy tam nekdo prejede dite. Dekuji
Odpověď (odbor dopravy):
Dobrý den,
příjezd ke škole je slepou komunikací, na kterou je příjezd vozidel omezen zákazovou značkou s dodatkovou tabulkou. Každý řidič vozidla, který jede za zákazovou značku, je si dobře vědom toho, že se jedná o přístupovou komunikaci k základní škole se zvýšeným pohybem dětí, a podle toho také má přizpůsobit své chování. Podle § 24 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, při couvání řidič nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. A dále, vyžadují-li to okolnosti, zejména nedostatečný rozhled, musí řidič zajistit bezpečné otáčení nebo couvání pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.
Retardér na tak krátký úsek (kdy se odbočuje v podstatě z nulové rychlosti do slepé ulice) nepovažujeme za nezbytně nutný. Komunikace je natolik široká, že při dodržení zákona o provozu na pozemních komunikacích umožňuje bezpečný provoz pro obě skupiny účastníků provozu (chodci, vozidla), proto stavbu chodníku podél komunikace taktéž nepovažujeme za nezbytně nutnou.
příjezd ke škole je slepou komunikací, na kterou je příjezd vozidel omezen zákazovou značkou s dodatkovou tabulkou. Každý řidič vozidla, který jede za zákazovou značku, je si dobře vědom toho, že se jedná o přístupovou komunikaci k základní škole se zvýšeným pohybem dětí, a podle toho také má přizpůsobit své chování. Podle § 24 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, při couvání řidič nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. A dále, vyžadují-li to okolnosti, zejména nedostatečný rozhled, musí řidič zajistit bezpečné otáčení nebo couvání pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.
Retardér na tak krátký úsek (kdy se odbočuje v podstatě z nulové rychlosti do slepé ulice) nepovažujeme za nezbytně nutný. Komunikace je natolik široká, že při dodržení zákona o provozu na pozemních komunikacích umožňuje bezpečný provoz pro obě skupiny účastníků provozu (chodci, vozidla), proto stavbu chodníku podél komunikace taktéž nepovažujeme za nezbytně nutnou.