Odpověď jednotlivá

18. 9. 2015
Předmět: dotaz
Dotaz: Zajímalo by mě, jak se kontroluje hospodaření příspěvkových organizací. Městská rada a zastupitelstvo schválí finanční částku na opravu např. fasády, nových vchodových dveří, atd, určité budovy. Jak je tedy možné, že oprava se vůbec neuskuteční a peníze se použijí na opravu jiných objektů.
Odpověď (oddělení finanční kontroly a interního auditu):
Dobrý den, kontrolu hospodaření příspěvkových organizací provádí oddělení finanční kontroly a interního auditu, externí auditor, příslušný finanční úřad, poskytovatelé dotací .

Pokud se jedná o velkou opravu na budovách patřících městu, na kterou jsou v rozpočtu schváleny finanční prostředky, provádí ji naše organizační složka Technická správa budov města a v případě, že k provedení v běžném roce nedojde, mohou být prostředky použity na tutéž akci v dalším roce nebo se mohou použít na jiné akcie – vždy při současném schválení změny rozpočtu.
Malé opravy provádí příspěvková organizace sama na základě schváleného rozpočtu, při projednávání rozpočtu příspěvkových organizací je organizaci stanoven limit oprav (maximální částka, kterou mohou ředitelé PO použít na opravy), ředitel PO rozhoduje o pořadí opravy. Pokud má v rozpočtu opravu schválenou jmenovitě a chce provést změnu, může požádat o změnu použití finančních prostředků.

Pokud chcete řešit konkrétní případ, sdělte mi, prosím, bližší informace, případně se obraťte na Ing. Milana Petra, pracovníka TSBM, tel. 566688151.


Ing. Vlasta Polová
oddělení FKIA