Odpověď jednotlivá

10. 3. 2016
Předmět: Otevřenost, transparentnost a komunikace zaplakaly
Dotaz: Dobrý večer,
děkuji za informaci, že po anketách o barvách budov, nálepkách a jiných hloupostech za pár korun se v tichosti utratí více než 100 tis.Kč bez toho, že by se veřejnost cokoliv dozvěděla. 9 radních si je patrně jistých, že mají nejlepší vkus a jasně ukázalo, že často skloňovaná - soutěž o návrh byla jen prázdná slova. Nebo šlo o odměnu pro sympatizanta nové radnice? Kdo asi je ten vyvolený umělec?
Odpověď (oddělení projektů a komunikace):
Dobrý den,
problematika je složitější a nedá se shrnout do několika málo vět v dotazovně. Ráda Vám ale projekt Originální grafické propagace města osobně představím a zmiňovanou grafiku Vám ukáži. Stačí se domluvit na osobní schůzce. Jedná se o zakázku malého rozsahu, při níž byly splněny veškeré potřebné náležitosti. Originální grafická propagace ve svém názvu skrývá primárně informační ceduli k nově zrekonstruovanému parkovišti u Zámku (plánované umístění cedule – konec května 2016). Při této příležitosti bylo ale rozhodnuto, že grafiku pro tento billboard město využije na více místech (jednotná propagace města, ekonomické důvody). Grafický návrh cedule na parkoviště bude představen veřejnosti v dubnu. Podepsaná smlouva bude následně zveřejněna na webu města a každý bude mít možnost podívat se, co všechno je v ceně díla zahrnuto.
Co se týká nálepky na auto – jedná se o zcela jiný případ. Nálepku hledá Žďár pro Žďáráky, bylo by tedy skvělé, kdyby si ji i sami občané navrhli. Je to soutěž pro aktivní občany, kteří mají zájem s městem spolupracovat a bez nároku na honorář udělat něco pro sebe a své okolí. U objednané grafiky (Originální propagace) se jedná o zakázku na míru, podle přesných představ zadavatele zakázky. Nelze tedy tyto dvě akce srovnávat.Veřejnost bude o výstupech a rozhodnutích včas informována.

S pozdravem
Nikola Adlerová, oddělení projektů a komunikace