Odpověď jednotlivá
24. 4. 2016
Předmět: Parkoviště v klášteře
Dotaz: Tím, že byla vozovka vedle parkoviště zúžena (obrubníky u vozovky nyní navazují přímo proti mostu) dochází k nebezpečným situacím při setkání rozměrných vozidel na konci mostu u parkoviště. Kamion dávající přednost protijedoucímu vozu přesto,že stojí u krajnice zužuje průjezd protijedoucímu vozidlu, to má sice za mostem při pravé krajnici rozšířenou vozovku ale při vyhýbání doprava konec vozidla jede těsně vedle zdi mostu. Těmto situací by se předešlo změnou přednosti .
Odpověď (odbor dopravy):
Dobrý den,
případnou změnu přednosti jsme minulý týden diskutovali s Policií ČR – DI Žďár n.S. která uvedla, že:
PČR DI ZR dospěl k závěru, že právě z hlediska BESIP důvod ke změně přednosti nespatřuje. Stávající stav lze považovat za bezpečně funkční a vývoj dopravní nehodovosti v předmětném prostoru toto tvrzení podporuje, neboť příčinou dvou dopravních nehod během uplynulých tří let bylo „nedobrždění“ za vozidlem, které zastavilo před mostem ve směru od centra, aby umožnilo projetí vozidla nacházejícího se na mostě, kdy existuje obava, že navrhovaná změna s přihlédnutím k výškovému oblouku před mostem (ve směru od centra), by mohla negativně ovlivnit vývoj nehodovosti právě z příčin výše popsaných.
případnou změnu přednosti jsme minulý týden diskutovali s Policií ČR – DI Žďár n.S. která uvedla, že:
PČR DI ZR dospěl k závěru, že právě z hlediska BESIP důvod ke změně přednosti nespatřuje. Stávající stav lze považovat za bezpečně funkční a vývoj dopravní nehodovosti v předmětném prostoru toto tvrzení podporuje, neboť příčinou dvou dopravních nehod během uplynulých tří let bylo „nedobrždění“ za vozidlem, které zastavilo před mostem ve směru od centra, aby umožnilo projetí vozidla nacházejícího se na mostě, kdy existuje obava, že navrhovaná změna s přihlédnutím k výškovému oblouku před mostem (ve směru od centra), by mohla negativně ovlivnit vývoj nehodovosti právě z příčin výše popsaných.