Odpověď jednotlivá
28. 7. 2016
Předmět: špatné rozhledové poměry
Dotaz: Dobrý den,
při vyjíždění z Libušína na novou komunikaci - most na Klafar není vidět vozidla přijíždějící z levé strany díky modrému zábradlí. Proč je nová křižovatka za mnoho peněz postavena s tak špatnými rozhledovými poměry? Nejde to reklamovat nebo najít, s jakou normou to není v souladu a nějak řešit? Díky.
při vyjíždění z Libušína na novou komunikaci - most na Klafar není vidět vozidla přijíždějící z levé strany díky modrému zábradlí. Proč je nová křižovatka za mnoho peněz postavena s tak špatnými rozhledovými poměry? Nejde to reklamovat nebo najít, s jakou normou to není v souladu a nějak řešit? Díky.
Odpověď (odbor dopravy):
Rozhled v křižovatce jsme nechali posoudit projektantem mostu – firmou OPTIMA s.r.o. z Vysokého Mýta, který sdělil následující:
Rozhledové poměry na této křižovatce odpovídají ČSN 736102 Projektování křižovatek na pozemních komunikacích pro návrhovou rychlost 50km/h. Uspořádání A – křižovatka s předností v jízdě na hlavní komunikaci určenou dopravní značkou „Hlavní pozemní komunikace“, umístěnou na hlavní komunikaci a se zastavením vozidla na vedlejší komunikaci (dopravní značka „Dej přednost v jízdě!“, nebo „Stůj, dej přednost v jízdě!“) umístěnou na vedlejší komunikaci. Na vedlejší komunikaci se předpokládá skupina vozidel 2 (vozidlo pro odvoz odpadu nákladní automobil, autobus).
Rozhledové poměry na této křižovatce odpovídají ČSN 736102 Projektování křižovatek na pozemních komunikacích pro návrhovou rychlost 50km/h. Uspořádání A – křižovatka s předností v jízdě na hlavní komunikaci určenou dopravní značkou „Hlavní pozemní komunikace“, umístěnou na hlavní komunikaci a se zastavením vozidla na vedlejší komunikaci (dopravní značka „Dej přednost v jízdě!“, nebo „Stůj, dej přednost v jízdě!“) umístěnou na vedlejší komunikaci. Na vedlejší komunikaci se předpokládá skupina vozidel 2 (vozidlo pro odvoz odpadu nákladní automobil, autobus).