Odpověď jednotlivá
7. 12. 2016
Předmět: k novým jízdním řádům MHD
Dotaz: Pane Dvořáku, nové jízdní řády se nedotáhly do konce. Podle mě se na 4C měly obě spojení doplnit nejen v pracovní dny, ale celotýdenně. Pořád chybí na 5 spojení přes poledne. Že se budou obyvatelé Průmyslovky a Vodojemu hůř dostávat do práce na TOKOZ je jasné. Ale hlavní problém je návaznost k rychlíkům, které budou jezdit jinak. Proč se MHD nepřizpůsobila? Protože je tam rozptyl mezi vlaky, tak to vždy jedním spojením nelze řešit, ale dvojicí spojení s odstupem 10 až 15 minut. Šlo by to udělat?
Odpověď (odbor majetku a komunálních služeb):
Dobrý den, jízdní řády nejsou nové, došlo v nich jen k několika úpravám a jsou schváleny na příští rok, jejich platnost by ovšem měla skončit dříve se zavedením nového vedení MHD během příštího roku. Důvody provedených změn jsou popsány již v jiných odpovědích na podobné dotazy. Zavedení linky č. 5 nemělo za cíl pravidelné spojení po celý den, postupem času se na ni sice „nabalily“ spoje pro obsluhu průmyslové zóny, ale další rozšíření by bylo o změnách v oběhu vozidel a finančních nárocích v rozpočtu města. Pro dopravu k vlaků a od vlaků jsou primárně určeny dvojky a 4C, nelze spoléhat na dopravu na poslední chvíli, protože roli hraje dopravní situace, počet cestujících atd., tzv. nástupní časy nejsou o několika minutách. Samozřejmě téměř vždy jde „něco“ udělat, ale je to rozpočtu, oběhu vozidel a spoustě dalších aspektů. Vzhledem k plánovanému novému vedení MHD by zavedení větších úprav v této době nebylo rozumné.
Ing. Miloslav Dvořák
odbor komunálních služeb
Ing. Miloslav Dvořák
odbor komunálních služeb