Odpověď jednotlivá
21. 3. 2017
Předmět: MHD Žďár - Klášter
Dotaz: Dobrý den, nedokážu pochopit několik věcí týkající se MHD a prosím proto o jejich zodpovězení:
1) Proč neexistuje MHD, která by spojovala Klášter a další části ZR s nádražím tak, aby navazovala na vlakovou dopravu? MHD č. 2 bylo nyní ještě posunuto s příjezdem o několik minut a vzhledem ke stálým zpožděním není možné stihnout vlak. Přitom by stačilo spoj posunout o zhruba 10-15 minut ?
2) Z jakého důvodu jezdí ve 14 hodin linka 2B místo linky 2A, když na Stalingrad v tu dobu jezdí linka č. 1 ?
1) Proč neexistuje MHD, která by spojovala Klášter a další části ZR s nádražím tak, aby navazovala na vlakovou dopravu? MHD č. 2 bylo nyní ještě posunuto s příjezdem o několik minut a vzhledem ke stálým zpožděním není možné stihnout vlak. Přitom by stačilo spoj posunout o zhruba 10-15 minut ?
2) Z jakého důvodu jezdí ve 14 hodin linka 2B místo linky 2A, když na Stalingrad v tu dobu jezdí linka č. 1 ?
Odpověď (odbor dopravy):
Pro návoz a odvoz cestujících vlakem primárně slouží linka 4C. Pro oblast ZR 5 a ZR 2 jsou to linky 2A a 2B, které za dané situace jsou přijatelným řešením jak pro odvoz, tak i návoz. Pokud bychom posunuli čas některým směrem, dojde k porušení „rovnovážného“ stavu a jedna z eventualit by byla znemožněna. Zlepšit tento stav spojení k vlakům a od nich je jedním z cílů chystaných změn v MHD.
Ing. Miloslav Dvořák, odbor komunálních služeb
Ing. Miloslav Dvořák, odbor komunálních služeb