Odpověď jednotlivá

1. 12. 2017
Předmět: neodpovídání na dotazy občanů města
Dotaz: Vážený pane tajemníku, jak jsem si pročetl poslední stránky dotazovny, tak jsem zjistil, že přestává plnit svoji úlohu a že uvádíte některé občany v omyl, kteří čekají, že se jejich dotazem bude někdo věnovat a že se dočkají odpovědi. Můžete mi prosím napsat, abych měl lepší představu, kolik dotazů se například v posledních 2-3 týdnech "zrušilo", abych použit to označení paní Wurzelové? Obecně se tvrdí, že se občané nezajímají o veřejné dění, což u "zrušení" dotazů je kontraproduktivní. Děkuji.
Odpověď (kancelář tajemnice):
Vážený pane Vančuro,
stále považuji dotazovnu za efektivní a účinný nástroj pro komunikaci a zpětnou vazbu s dlouhou tradicí a dobrými výsledky. Před několika lety byla dokonce oceněna v rámci soutěže Otevřeno x zavřeno jako nástroj pro rychlou a otevřenou komunikaci s občany. Proto by mne velmi mrzelo pokud by ztrácela smysl nebo svoji úlohu. Protože máme data od roku 2010, tak jsem provedl jejich analýzu, která potvrdila, že zrušené dotazy (tedy dotazy mimo pravidla Dotazovny)činily v minulém volebním období 6,15% a nyní (10/2014 až 12/2017)činí 6,5%, což nepokládám za významný rozdíl. Za měsíc listopad 2017 dosáhl poměr pak 15,27%, což souvisí se změnami v MHD a potřebou některých tazatelů vyjádřit svůj osobní názor, někdy i za hranou slušnosti a tedy i pravidel. Významně narostl i počet dotazů, který v případě odboru komunálních služeb vzrostl o 51%. Vážím si kritických názorů, nicméně nesmí překročit meze slušnosti. Takových dotazů je velká většina, proto budu dělat vše pro zachování Dotazovny i v budoucnu.
Jan Havlík - tajemník MěÚ