Odpověď jednotlivá

5. 12. 2017
Předmět: honění autobusů MHD a vítr v autobusech MHD
Dotaz: Pane Dvořák, pročetl jsem si podrobně Vaše odpovědi na připomínky občanů k lednovým jízdním řádům. Redukci spojení ve Žďáru 4, na Klafaru a na Stalingradě zdůvodňujete doslova tím, že "nebudeme vozit v autobusech vítr" a že "nemůžeme honit autobusy s několika cestujícími každou půlhodinu". Proč to od ledna nepůjde, když to doteď šlo, jezdily linky 4+5 a dříve linky 4A+4B dohromady dvakrát za hodinu? To opravdu nechce město do budoucna vyjít občanům vstříc a do rozpočtu pro MHD něco víc přisypat?
Odpověď (odbor majetku a komunálních služeb):
Vážený pane,
do stávajících linek bylo nutné zapracovat potřeby i ostatních cestujících z celého města a rámec pro rozsah dopravy byl dán celkovým počte kilometrů a vozidel. Nelze dlouhodobě provozovat nevytížené spoje.
S pozdravem
Ing. Miloslav Dvořák
odbor komunálních služeb

Ohledně financování MHD musí město v současné době řešit především dopady vládního nařízení týkající se zvýšení mezd řidičů. O tomto navýšení rozhodla vláda, náklady však nese v případě žďárské MHD město. To je velmi nefér jednání a tento vládní zásah stojí město v rozpočtu víc e než 1,5 milionů korun ročně! Nyní je tedy vrcholně důležité především zajistit z rozpočtu prostředky na to, aby MHD mohla dlouhodobě fungovat a jezdit alespoň v tom rozsahu, na který jsme zde v průběhu posledních dvaceti let zvyklí. Primárně chceme stabilizovat nový systém MHD, v budoucnu se však diskusi o jeho rozšíření nebráníme.
Mgr. Zdeněk Navrátil
starosta města