Odpověď jednotlivá
5. 12. 2017
Předmět: kam se ztratily kilometry autobusů MHD?
Dotaz: Teď jsem se zrovna podíval na internetové stránky města a navržené jízdní řády MHD. Nechápu vaši komunikaci s panem Heroldem a jiným obyvateli čtvrtí Žďár 2 a Žďár 5. Chtěli jsme četnější nabídku, ale v navržených jízdních řádech se na lince 5 všechno redukuje, kromě rána a večeru v pracovních dnech docela zásadně víkendy. A obyvatelé jiných částí města si taky stěžují na redukci jízdních řádů. Kam se tedy ty kilometry autobusů ztratily, když všude podle ohlasů obyvatel se ztrácejí? Děkuji.
Odpověď (odbor majetku a komunálních služeb):
Vážený pane,
do stávajících linek bylo nutné zapracovat potřeby i ostatních cestujících z celého města a rámec pro rozsah dopravy byl dán celkovým počte kilometrů a vozidel. Nelze dlouhodobě provozovat nevytížené spoje.
S pozdravem
Ing. Miloslav Dvořák
odbor komunálních služeb
Ohledně financování MHD musí město v současné době řešit především dopady vládního nařízení týkající se zvýšení mezd řidičů. O tomto navýšení rozhodla vláda, náklady však nese v případě žďárské MHD město. To je velmi nefér jednání a tento vládní zásah stojí město v rozpočtu víc e než 1,5 milionů korun ročně! Nyní je tedy vrcholně důležité především zajistit z rozpočtu prostředky na to, aby MHD mohla dlouhodobě fungovat a jezdit alespoň v tom rozsahu, na který jsme zde v průběhu posledních dvaceti let zvyklí. Primárně chceme stabilizovat nový systém MHD, v budoucnu se však diskusi o jeho rozšíření nebráníme.
Mgr. Zdeněk Navrátil
starosta města
do stávajících linek bylo nutné zapracovat potřeby i ostatních cestujících z celého města a rámec pro rozsah dopravy byl dán celkovým počte kilometrů a vozidel. Nelze dlouhodobě provozovat nevytížené spoje.
S pozdravem
Ing. Miloslav Dvořák
odbor komunálních služeb
Ohledně financování MHD musí město v současné době řešit především dopady vládního nařízení týkající se zvýšení mezd řidičů. O tomto navýšení rozhodla vláda, náklady však nese v případě žďárské MHD město. To je velmi nefér jednání a tento vládní zásah stojí město v rozpočtu víc e než 1,5 milionů korun ročně! Nyní je tedy vrcholně důležité především zajistit z rozpočtu prostředky na to, aby MHD mohla dlouhodobě fungovat a jezdit alespoň v tom rozsahu, na který jsme zde v průběhu posledních dvaceti let zvyklí. Primárně chceme stabilizovat nový systém MHD, v budoucnu se však diskusi o jeho rozšíření nebráníme.
Mgr. Zdeněk Navrátil
starosta města