Odpověď jednotlivá
11. 12. 2017
Předmět: doplnění dotazu - proč škrtáte autobusy MHD pro Vodojem a Průmyslovku?
Dotaz: Pane Dvořáku, špatně jste si přečetl můj dotaz. Nemluvil jsem jenom o Vodojemu, ale i zastávkách na Novoměstské a Neumannově a právě přes tyto dvě zastávky linka 5 ještě pár dní bude jezdit, bohužel jen pár dní. Nechápu to, jak píšete, že nelze rozšiřovat stávající spojení, asi myslíte navržené spojení od ledna. Ale když to jde dnes pravidelnými linkami 4+5+8, tak by to mělo jít i dále. Vodojem i Průmyslovka stárnou, lidi se bez MHD neobejdou. Co pro nás plánujete udělat, když jste 5 přeložili?
Odpověď (odbor majetku a komunálních služeb):
Vážený pane,
pokud pracujete s jasnými mantinely a musíte vykrýt co největší procento relevantních podnětů a to vše tak, aby to bylo realizovatelné z hlediska oběhu vozidel, bezpečnostních přestávek apod., tak je jasné, že když se musí někde přidat, jinde se zákonitě ubere. Nelze to vidět tak, že Vodojem, Novoměstská a Neumannova vše a ostatní části města nic. Stárne většina městských částí, takže se musí udělat jakýsi kompromis.
Ing. Miloslav Dvořák
odbor komunálních služeb
Ohledně financování MHD musí město v současné době řešit především dopady vládního nařízení týkající se zvýšení mezd řidičů. O tomto navýšení rozhodla vláda, náklady však nese v případě žďárské MHD město. To je velmi nefér jednání a tento vládní zásah stojí město v rozpočtu víc e než 1,5 milionů korun ročně! Nyní je tedy vrcholně důležité především zajistit z rozpočtu prostředky na to, aby MHD mohla dlouhodobě fungovat a jezdit alespoň v tom rozsahu, na který jsme zde v průběhu posledních dvaceti let zvyklí. Primárně chceme stabilizovat nový systém MHD, v budoucnu se však diskusi o jeho rozšíření nebráníme.
Mgr. Zdeněk Navrátil
starosta města
pokud pracujete s jasnými mantinely a musíte vykrýt co největší procento relevantních podnětů a to vše tak, aby to bylo realizovatelné z hlediska oběhu vozidel, bezpečnostních přestávek apod., tak je jasné, že když se musí někde přidat, jinde se zákonitě ubere. Nelze to vidět tak, že Vodojem, Novoměstská a Neumannova vše a ostatní části města nic. Stárne většina městských částí, takže se musí udělat jakýsi kompromis.
Ing. Miloslav Dvořák
odbor komunálních služeb
Ohledně financování MHD musí město v současné době řešit především dopady vládního nařízení týkající se zvýšení mezd řidičů. O tomto navýšení rozhodla vláda, náklady však nese v případě žďárské MHD město. To je velmi nefér jednání a tento vládní zásah stojí město v rozpočtu víc e než 1,5 milionů korun ročně! Nyní je tedy vrcholně důležité především zajistit z rozpočtu prostředky na to, aby MHD mohla dlouhodobě fungovat a jezdit alespoň v tom rozsahu, na který jsme zde v průběhu posledních dvaceti let zvyklí. Primárně chceme stabilizovat nový systém MHD, v budoucnu se však diskusi o jeho rozšíření nebráníme.
Mgr. Zdeněk Navrátil
starosta města