Odpověď jednotlivá
3. 1. 2018
Předmět: Informace o jízdách nízkoprahových autobusů MHD
Dotaz: Dobrý den, sice jste psali, že informaci o jízdách nízkoprahových autobusů MHD získáme po zatelefonování na dispečink dopravce, ale to není moc efektivní. Nebylo by lepší, kdyby například v denním předstihu byly tyto informace na internetu, aby si každý našel, jestli mu pojede nebo nepojede nízkoprahový autobus? Takto z obavy o jízdě autobusu se schůdky někteří méně pohybliví MHD nevyužijí a snižuje se jim tak kvalita života, protože je hloupé pořád dokola se doprošovat u dispečinku o informaci.
Odpověď (odbor majetku a komunálních služeb):
Vážená paní,
MHD ve Žďáře zabezpečuje dopravce pomocí 5 vozidel v městském provedení –tj. jsou nízkopodlažní či částečně nízkopodlažní. V době dopravní špičky jim vypomáhají linková vozidla. Většina spojů je tedy přes celý den zajišťována nízkopodlažními vozidly. V případě náhlé poruchy vysílá dispečink operativně vozidla, které jsou momentálně k dispozici (většinou se jedná o linková vozidla, kde je preference poslat linkové nízkopodlažní vozidlo). Touto operativou snižuje dopravce náklady na MHD, kdy některé jiné dopravní podniky drží „záložního řidiče a autobus“, který vyjíždí hned jak je problém. Pro plánované opravy hlavních (kmenových) vozidel MHD je v záloze jedno vozidlo také v MHD provedení (starší Mercedes).
Automatické dávání informací na internet o obsazení jednotlivých spojů informační systém dopravce neumožňuje. V případě náhlé poruchy budou informace pro cestující vždy matoucí, i kdyby došlo k online aktualizaci (cestující se včera podívá, dneska je to pak jinak). Pokusíme se společně s dopravcem ještě prověřit další možnosti, jak podávat co nejaktuálnější informace.
S pozdravem
Ing. Dana Wurzelová
vedoucí odboru komunálních služeb
MHD ve Žďáře zabezpečuje dopravce pomocí 5 vozidel v městském provedení –tj. jsou nízkopodlažní či částečně nízkopodlažní. V době dopravní špičky jim vypomáhají linková vozidla. Většina spojů je tedy přes celý den zajišťována nízkopodlažními vozidly. V případě náhlé poruchy vysílá dispečink operativně vozidla, které jsou momentálně k dispozici (většinou se jedná o linková vozidla, kde je preference poslat linkové nízkopodlažní vozidlo). Touto operativou snižuje dopravce náklady na MHD, kdy některé jiné dopravní podniky drží „záložního řidiče a autobus“, který vyjíždí hned jak je problém. Pro plánované opravy hlavních (kmenových) vozidel MHD je v záloze jedno vozidlo také v MHD provedení (starší Mercedes).
Automatické dávání informací na internet o obsazení jednotlivých spojů informační systém dopravce neumožňuje. V případě náhlé poruchy budou informace pro cestující vždy matoucí, i kdyby došlo k online aktualizaci (cestující se včera podívá, dneska je to pak jinak). Pokusíme se společně s dopravcem ještě prověřit další možnosti, jak podávat co nejaktuálnější informace.
S pozdravem
Ing. Dana Wurzelová
vedoucí odboru komunálních služeb