Odpověď jednotlivá
23. 4. 2012
Předmět: Přechod pro chodce na ulici Bezručova
Dotaz: Nyní se přestavuje přechod pro chodce na ulici Bezručova ve Žďáře 2. Je to problémový přechod. Nyní začali s přestavbou a postavili stožár přímo doprostřed naváděcího pásu pro nevidomé a to hned z obou stran. Snad to je zábrana, aby nevidomý se prvně ťukl do čela než vstoupí do vozovky. A za druhé se v zimě nedostane technika na úklid sněhu z přechodu.
Ve Žďáře musíme mít zase něco IN.
Děkuji za odpověď.
Ve Žďáře musíme mít zase něco IN.
Děkuji za odpověď.
Odpověď (odbor stavební):
Vážený pane,
Vámi zmiňovaný přechod, kde je sloup světelné signalizace umístěn v ose signálního pásu, byl navržen v souladu s právními předpisy, které toto uspřádání umožňují. Dotčené orgány, hájící zájmy z hlediska silničních zájmů, bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích, s navrženým řešením souhlasily. Kladné vyjádření k uspořádání přechodu vyslovil i odbor komunálních služeb, který zajišťuje úklid a zimní údržbu místních komunikací. Pro úplnost je třeba uvést, že základním principem samostatného pohybu osob se zrakovým postižením je pohyb podél vodící linie, od které musí být vždy veden signální pás. Jelikož se nevidomé osoby pohybují vedle signálního pásu a nikdy po něm, tak se sloup světelné signalizace zpravidla umísťuje v ose tohoto signálního pásu. V odůvodněných případech (netýká se zmiňovaného přechodu) může být sloup umístěn ve vzdálenosti max 1,1 m od hrany signálního pásu. Obě uvedená řešení se již u stávajících přechodů vyskytují (světelné křižovatky na silnici I/37), a proto nemohu souhlasit s Vaším tvrzením: „Ve Žďáře musíme mít zase něco IN.“
Vámi zmiňovaný přechod, kde je sloup světelné signalizace umístěn v ose signálního pásu, byl navržen v souladu s právními předpisy, které toto uspřádání umožňují. Dotčené orgány, hájící zájmy z hlediska silničních zájmů, bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích, s navrženým řešením souhlasily. Kladné vyjádření k uspořádání přechodu vyslovil i odbor komunálních služeb, který zajišťuje úklid a zimní údržbu místních komunikací. Pro úplnost je třeba uvést, že základním principem samostatného pohybu osob se zrakovým postižením je pohyb podél vodící linie, od které musí být vždy veden signální pás. Jelikož se nevidomé osoby pohybují vedle signálního pásu a nikdy po něm, tak se sloup světelné signalizace zpravidla umísťuje v ose tohoto signálního pásu. V odůvodněných případech (netýká se zmiňovaného přechodu) může být sloup umístěn ve vzdálenosti max 1,1 m od hrany signálního pásu. Obě uvedená řešení se již u stávajících přechodů vyskytují (světelné křižovatky na silnici I/37), a proto nemohu souhlasit s Vaším tvrzením: „Ve Žďáře musíme mít zase něco IN.“