Odpověď jednotlivá
21. 8. 2018
Předmět: objednávkový systém - redukce
Dotaz: Dobrý den, z jakého důvodu byl omezen objednávkový systém na odbor dopravy? Dříve bylo možno objednat se na mnohem více nabízených časových termínů než nyní. Není za celý den cca 6 objednaných klientů pro 5 přepážek trochu málo?? Děkuji za odpověď.
Odpověď (odbor dopravy):
Vážená paní Pokorná,
jediným rozdílem oproti předcházejícímu období je vypuštění času objednání v intervalu 8:00-8:30 hod. a 10:30-12:30 hod. a to z ryze praktického hlediska. Stávalo se totiž, že klient, který přišel na odbor bez objednání, čekal ve frontě a neustále byl "předbíhán" klienty, kteří se objednali - ti jsou totiž zařazování do fronty přednostně. Byly případy, kdy klient čekal od rána až do odpoledne. Právě proto, aby k těmto nepříjemným situacím nedocházelo, byly vloženy do časů objednávek tyto mezery, aby v tyto časy mohli být obslouženi v přijatelných termínech i klienti neobjednaní.
Dovoluji si nesouhlasit s vámi uváděnými čísly. Za prvé - uvádíte možnost objednávky pro 6 klientů denně. Skutečností je ovšem 11 klientů pro každou z obsluhovaných agend, tedy až 55 objednávek denně v "dlouhé" dny (pondělí a středa), v "krátkých" dnech se může objednat až 30 klientů na všechny agendy. Dále uvádíte počet přepážek 5. To je ovšem ideální stav, který je málokdy skutečností. Například přes léto jsou z důvodu vybírání dovolených v provozu 4 přepážky a během roku z jiných důvodů (povinná školení, nemoci a pod.) tomu není jinak.
Jen pro zajímavost - za letošní rok jsme do dnešního dne obsloužili 14400 klientů - v předchozím roce to bylo za stejné období 11600 (nárůst o 24% !), a to ve stejných prostorách a se stejným počtem úředníků. Snažíme se dělat maximum pro spokojenost klientů, ale bohužel zázraky neumíme.
Ing. Jaroslav Miklík, vedoucí odboru a zkušební komisař řidičů
jediným rozdílem oproti předcházejícímu období je vypuštění času objednání v intervalu 8:00-8:30 hod. a 10:30-12:30 hod. a to z ryze praktického hlediska. Stávalo se totiž, že klient, který přišel na odbor bez objednání, čekal ve frontě a neustále byl "předbíhán" klienty, kteří se objednali - ti jsou totiž zařazování do fronty přednostně. Byly případy, kdy klient čekal od rána až do odpoledne. Právě proto, aby k těmto nepříjemným situacím nedocházelo, byly vloženy do časů objednávek tyto mezery, aby v tyto časy mohli být obslouženi v přijatelných termínech i klienti neobjednaní.
Dovoluji si nesouhlasit s vámi uváděnými čísly. Za prvé - uvádíte možnost objednávky pro 6 klientů denně. Skutečností je ovšem 11 klientů pro každou z obsluhovaných agend, tedy až 55 objednávek denně v "dlouhé" dny (pondělí a středa), v "krátkých" dnech se může objednat až 30 klientů na všechny agendy. Dále uvádíte počet přepážek 5. To je ovšem ideální stav, který je málokdy skutečností. Například přes léto jsou z důvodu vybírání dovolených v provozu 4 přepážky a během roku z jiných důvodů (povinná školení, nemoci a pod.) tomu není jinak.
Jen pro zajímavost - za letošní rok jsme do dnešního dne obsloužili 14400 klientů - v předchozím roce to bylo za stejné období 11600 (nárůst o 24% !), a to ve stejných prostorách a se stejným počtem úředníků. Snažíme se dělat maximum pro spokojenost klientů, ale bohužel zázraky neumíme.
Ing. Jaroslav Miklík, vedoucí odboru a zkušební komisař řidičů