Odpověď jednotlivá
3. 2. 2011
Předmět: rekonstrukce nádraží
Dotaz: ..je zahájená oprava nádraží ČD pro radnici konečně dostatečným impulzem k opravě autobus.nádr., nebo se stále(už řadu let)čeká na dotace,na obchvat,na jiné priority?Jinde vznikají dopr.terminály BUS-VLAK,ve ZR,kde vzájemná poloha obou nádr.k tomu přímo vybízí,se stále čeká a čeká.Je mi stydno za takovou "bránu do města", kde ani nesvítí světla v zastřešené části autobusáku-na to snad dotace potřebné nejsou.Prosím o konkrétní vyjádření.
Odpověď (tajemník):
Rekonstrukce nádraží ČD byla zahájena po opakovaných intervencích města s příspěvkem 5 mil.Kč z jeho rozpočtu do majetku ČD a je dobře, že začala.
Možná jste si všiml, že i v rozpočtu státu, měst a obcí se, byť se zpožděním, projevila ekonomcká krize. Pokles o 12-15% představuje cca 15-20 mil.Kč, což se logicky projeví i v prioritách investic a hledáním jiných než rozpočtových zdrojů (např. dotace). Tyto priority a časování investic je výsledkem politických rozhodnutí zastupitelstva, které následně realizuje MěÚ, proto vám doporučuji vaše názory směřovat i k jeho členům.
Nesvítící světla jsou záležitostí jistě jednodušeji řešitelnou, proto jsme neprodleně vyzvali dopravce ZDAR a.s., který má autobusové nádraží v bezplatné výpujčce, aby zajistil tuto běžnou údržbu pro svoje zákazníky.
Možná jste si všiml, že i v rozpočtu státu, měst a obcí se, byť se zpožděním, projevila ekonomcká krize. Pokles o 12-15% představuje cca 15-20 mil.Kč, což se logicky projeví i v prioritách investic a hledáním jiných než rozpočtových zdrojů (např. dotace). Tyto priority a časování investic je výsledkem politických rozhodnutí zastupitelstva, které následně realizuje MěÚ, proto vám doporučuji vaše názory směřovat i k jeho členům.
Nesvítící světla jsou záležitostí jistě jednodušeji řešitelnou, proto jsme neprodleně vyzvali dopravce ZDAR a.s., který má autobusové nádraží v bezplatné výpujčce, aby zajistil tuto běžnou údržbu pro svoje zákazníky.