Odpověď jednotlivá
26. 11. 2018
Předmět: Objednávání přes internet
Dotaz: Dobrý den.
Byl jednou jeden občan města, který dnes potřeboval vyřídit některé záležitosti na dvou místech MěÚ. Protože se snaží jít s dobou a nemá rád nejistoty, využil během víkendu možnost objednat se k vyřízení obou záležitostí prostřednictvím internetu. Na ověření vše, jak mělo být. Na dopravě - objednáno na 14:45, lístek vyzvednutý 14:36, na přepážce 15:32. Má potom takové objednání smysl? Nestálo by aspoň za to, aby někdo nějak oznámil, že jsou objednané termíny zpožděné?
Byl jednou jeden občan města, který dnes potřeboval vyřídit některé záležitosti na dvou místech MěÚ. Protože se snaží jít s dobou a nemá rád nejistoty, využil během víkendu možnost objednat se k vyřízení obou záležitostí prostřednictvím internetu. Na ověření vše, jak mělo být. Na dopravě - objednáno na 14:45, lístek vyzvednutý 14:36, na přepážce 15:32. Má potom takové objednání smysl? Nestálo by aspoň za to, aby někdo nějak oznámil, že jsou objednané termíny zpožděné?
Odpověď (kancelář tajemnice):
Dobrý den,
odbor dopravy v současné době pracuje v personálním oslabení, kdy jeden pracovník (shodou okolností ten, který řeší agendu technické záležitosti, na kterou jste se objednal) je dlouhodobě nemocný. Další pracovník, který obsluhuje stejnou agendu, má na starost ještě další tři činnosti. Proto mohlo dojít k tomu, že i u objednaných klientů se čekací doba prodloužila nad standard, na který jsou naši klienti zvyklí. Odhadnout čas čekání u objednaných klientů lze velmi těžko, protože do procesu obsluhy klientů vstupuje v rámci dne mnoho proměnných, a to mnohdy dynamickým způsobem. Nicméně objednat se přes internet je i do budoucna zodpovědný přístup, protože takto je vždy jistota, že klient bude v den objednávky obsloužen prioritně a v co nejkratším možném čase. Klientovi neobjednanému se může totiž stát, že z kapacitních důvodů nebude obsloužen vůbec, protože po zrušení místní příslušnosti registru vozidel a nárůstu počtu klientů o více než 30% je personální kapacita odboru nedostatečná.
Ing. Jan Havlík, MPA, tajemník
odbor dopravy v současné době pracuje v personálním oslabení, kdy jeden pracovník (shodou okolností ten, který řeší agendu technické záležitosti, na kterou jste se objednal) je dlouhodobě nemocný. Další pracovník, který obsluhuje stejnou agendu, má na starost ještě další tři činnosti. Proto mohlo dojít k tomu, že i u objednaných klientů se čekací doba prodloužila nad standard, na který jsou naši klienti zvyklí. Odhadnout čas čekání u objednaných klientů lze velmi těžko, protože do procesu obsluhy klientů vstupuje v rámci dne mnoho proměnných, a to mnohdy dynamickým způsobem. Nicméně objednat se přes internet je i do budoucna zodpovědný přístup, protože takto je vždy jistota, že klient bude v den objednávky obsloužen prioritně a v co nejkratším možném čase. Klientovi neobjednanému se může totiž stát, že z kapacitních důvodů nebude obsloužen vůbec, protože po zrušení místní příslušnosti registru vozidel a nárůstu počtu klientů o více než 30% je personální kapacita odboru nedostatečná.
Ing. Jan Havlík, MPA, tajemník