Odpověď jednotlivá

6. 5. 2019
Předmět: čekací doba na odboru dopravy
Dotaz: Dnes jsem strávil na odboru dopravy z důvody přihlášení vozidla plné 3 hodiny. Nechápu proč během této doby fungovali pouze 3 přepážky, chvilku možná 4.Objednávkový systém je k ničemu, jelikož volný termín je více než za 10dní.Dalším faktorem byl přepis většího počtu aut jednou osobou, která si vyzvedla 7 lístků.To je nutné si brát na každý přepis samostatný lístek a zahltit tak všechny přepážky?Nelze hromadné přepisy nějak přesunout mimo k samostatné přepážce, neplánujete posílení odboru.
Odpověď (odbor dopravy):
Jak je známo, byla postupně zrušena místní příslušnost pro agendy ŘP (od loňského roku), tak i registru vozidel (2017) Zrušení místní příslušnosti v praxi znamená, že jsme přestali být úřadem pro 40 tis. obyvatel správního obvodu obce s rozšířenou působností, ale stali jsme se kontaktním místem pro 6,6 mil. řidičů a 7,5 mil. vlastníků vozidel z celé ČR. To, na co jsme byli v minulosti právem hrdí, tedy kvalita služby a rozsah úředních hodin, se nyní jeví jako hlavní příčina abnormálního počtu klientů, kteří chtějí vyřídit své požadavky pět dnů v týdnu a na rozdíl od jiných úřadů na počkání. V číslech to znamená, že v agendě registru vozidel došlo od loňska k nárůstu klientů o 20 % (tedy o 2.500 klientů za rok). Toto množství obsluhuje stále pouze pět úředníků ve stále stejných prostorách. Jen pro zajímavost, „cizích“ klientů je celých 38 %.
Řešením by podle vašeho pohledu mělo být navýšení počtu úředníků. Personální posílení přepážkového pracoviště je však problematické, protože jsme omezeni prostorem a navíc při zohlednění výše uvedených předností našeho úřadu by to znamenalo „natažení“ dalších klientů i z jiných, třeba i větších měst, kterým by se vyplatilo zajet si několik desítek kilometrů na náš úřad a problém by byl stejný.
Ing. Jaroslav Miklík, vedoucí Odboru dopravy