Odpověď jednotlivá

11. 7. 2019
Předmět: Vysvetleni
Dotaz: Vážená paní doktorko. V jedné své níže uvedené reakci sdelujete: "V případě Lepšího místa se uvažuje o zavedení podobného projektu v rámci Portálu občana." Můžete prosím objasnit, co to je ten portál občana? Nevím, že by Žďár něco takového měl. Je nějaký předpokládaný termín spuštění a cena za tuto službu? Osobně moc nestojím o nějakou další aplikaci, ale město potrebuje systém pro efektivní sběr požadavků občanů a evidenci jejich zpracování a realizace. Podaří se to v nějakém dohlednem čase?
Odpověď (kancelář tajemnice):
„Dobrý den pane Stále,
jednoduše jde říci, že Portál občana Vám umožní zaplatit odpady, poplatek ze psa, zvláštní užívání veřejného prostranství přes aplikaci na webu města a po přihlášení se Vám zobrazí vybrané informace z informačního systému a umožní on-line komunikaci s úřadem. Můžete zde kontrolovat své závazky vůči městu, platby (konto plátce), podávat žádosti (prostřednictvím úplného elektronického podání), objednávat se a řešit své životní situace, a to vše z pohodlí domova. Aplikace také bude přizpůsobena pro zobrazení a ovládání přes mobilní zařízení. Navíc jak píšete, šlo by tak o efektivní sběr požadavků občanů a evidenci jejich zpracování. Uvažuje se o tom v souvislosti s Projektem Smart City a v současné době se připravují podklady pro výběrové řízení na dodavatele této služby. V rámci Projektu Smart City se jedná o jednu z forem zdokonalení služeb městského úřadu směrem k občanům. Termín spuštění duben příštího roku.“
JUDr. Martina Hostomská
tajemnice městského úřadu