Odpověď jednotlivá
11. 7. 2019
Předmět: Vysvetleni
Dotaz: Vážená paní doktorko. V jedné své níže uvedené reakci sdelujete: "V případě Lepšího místa se uvažuje o zavedení podobného projektu v rámci Portálu občana." Můžete prosím objasnit, co to je ten portál občana? Nevím, že by Žďár něco takového měl. Je nějaký předpokládaný termín spuštění a cena za tuto službu? Osobně moc nestojím o nějakou další aplikaci, ale město potrebuje systém pro efektivní sběr požadavků občanů a evidenci jejich zpracování a realizace. Podaří se to v nějakém dohlednem čase?
Odpověď (kancelář tajemnice):
„Dobrý den pane Stále,
jednoduše jde říci, že Portál občana Vám umožní zaplatit odpady, poplatek ze psa, zvláštní užívání veřejného prostranství přes aplikaci na webu města a po přihlášení se Vám zobrazí vybrané informace z informačního systému a umožní on-line komunikaci s úřadem. Můžete zde kontrolovat své závazky vůči městu, platby (konto plátce), podávat žádosti (prostřednictvím úplného elektronického podání), objednávat se a řešit své životní situace, a to vše z pohodlí domova. Aplikace také bude přizpůsobena pro zobrazení a ovládání přes mobilní zařízení. Navíc jak píšete, šlo by tak o efektivní sběr požadavků občanů a evidenci jejich zpracování. Uvažuje se o tom v souvislosti s Projektem Smart City a v současné době se připravují podklady pro výběrové řízení na dodavatele této služby. V rámci Projektu Smart City se jedná o jednu z forem zdokonalení služeb městského úřadu směrem k občanům. Termín spuštění duben příštího roku.“
JUDr. Martina Hostomská
tajemnice městského úřadu
jednoduše jde říci, že Portál občana Vám umožní zaplatit odpady, poplatek ze psa, zvláštní užívání veřejného prostranství přes aplikaci na webu města a po přihlášení se Vám zobrazí vybrané informace z informačního systému a umožní on-line komunikaci s úřadem. Můžete zde kontrolovat své závazky vůči městu, platby (konto plátce), podávat žádosti (prostřednictvím úplného elektronického podání), objednávat se a řešit své životní situace, a to vše z pohodlí domova. Aplikace také bude přizpůsobena pro zobrazení a ovládání přes mobilní zařízení. Navíc jak píšete, šlo by tak o efektivní sběr požadavků občanů a evidenci jejich zpracování. Uvažuje se o tom v souvislosti s Projektem Smart City a v současné době se připravují podklady pro výběrové řízení na dodavatele této služby. V rámci Projektu Smart City se jedná o jednu z forem zdokonalení služeb městského úřadu směrem k občanům. Termín spuštění duben příštího roku.“
JUDr. Martina Hostomská
tajemnice městského úřadu