Odpověď jednotlivá
3. 3. 2020
Předmět: Zadlužené město
Dotaz: Jak je možné, že naše město se stále více a více zadlužuje ? Toto v minulosti nebylo a připadalo mi, že hospodaření bylo iintenzivní a účelové ! Kdo to vše bude splácet, daňoví poplatníci ? Nikde nejsou vidět moc výsledky hospodaření města, hodně věcí je zanedbaných, zničených a pod.Kam všechny ty peníze jdou ? Kdyby to bylo vidět na zlepšení infrastruktury našeho města např. opravěné silnice , chodníky a dalšíchm noho věcí, tak to pochopím, ale opravených věcí je velice málo !
Odpověď (odbor finanční):
Dobrý den pane Dostále,
přístup města k hospodaření s finančními prostředky je na velmi dobré úrovni, což mj. potvrzuje rating renomované agentury Moody´s dávající městu výborné hodnocení A1 a stabilní výhled. Pokud narážíte na úvěry, které město má, tak úvěr je standardní nástroj finančního managementu, často slouží k předfinancování dotačních akcí, protože dotace chodí zpětně. Uznáváme, že infrastruktura typu chodníky, místní komunikace především na sídlištích je dluhem předchozích garnitur, ale připravované a probíhající projekty slibují, že se blýská na lepší časy: rekonstrukce Vodojemu za cca 100 mil. Kč, rekonstrukce v okolí Tvrze za desítky milionů, Nádražní ulice, letos oprava další etapy cyklostezky, budování cyklostezek nových, parkoviště na Jihlavského, Chelčického nebo horní Okružní, budování propojky Jamské a Novoměstské v rámci nově vznikající průmyslové zóny a mnohé další jsou příklady, že se postupně infrastruktura a veřejný prostor zkvalitňují. Nejde všechno samozřejmě hned, zdroje jsou pochopitelně jako jinde omezené.
Ing. Martin Mrkos ACCA, starosta města
přístup města k hospodaření s finančními prostředky je na velmi dobré úrovni, což mj. potvrzuje rating renomované agentury Moody´s dávající městu výborné hodnocení A1 a stabilní výhled. Pokud narážíte na úvěry, které město má, tak úvěr je standardní nástroj finančního managementu, často slouží k předfinancování dotačních akcí, protože dotace chodí zpětně. Uznáváme, že infrastruktura typu chodníky, místní komunikace především na sídlištích je dluhem předchozích garnitur, ale připravované a probíhající projekty slibují, že se blýská na lepší časy: rekonstrukce Vodojemu za cca 100 mil. Kč, rekonstrukce v okolí Tvrze za desítky milionů, Nádražní ulice, letos oprava další etapy cyklostezky, budování cyklostezek nových, parkoviště na Jihlavského, Chelčického nebo horní Okružní, budování propojky Jamské a Novoměstské v rámci nově vznikající průmyslové zóny a mnohé další jsou příklady, že se postupně infrastruktura a veřejný prostor zkvalitňují. Nejde všechno samozřejmě hned, zdroje jsou pochopitelně jako jinde omezené.
Ing. Martin Mrkos ACCA, starosta města