Odpověď jednotlivá
29. 8. 2020
Předmět: světelné křižovatky vs. kruhové objezdy
Dotaz: Dobrý den, z jakého důvodu byly vůbec instalovány nové semafory a nebyly upřednostněny kruhové objezdy?
Ano tyto semafory dávají o trošku větší prostor v rámci pravidel silničního provozu projet křižovatkou, ale stále před nimi auta zastavují a vyvolávají kolizní situace.
ŘSD a další byly nakloněni kruhovým objezdům
Stávající kruhové objezdy postrádají smysl, když se ve špičce zastavují kvůli semaforům na další křižovatce.
Nebo je to způsob jak oživit Žďarské náměstí a udržet ve městě turisty?
Ano tyto semafory dávají o trošku větší prostor v rámci pravidel silničního provozu projet křižovatkou, ale stále před nimi auta zastavují a vyvolávají kolizní situace.
ŘSD a další byly nakloněni kruhovým objezdům
Stávající kruhové objezdy postrádají smysl, když se ve špičce zastavují kvůli semaforům na další křižovatce.
Nebo je to způsob jak oživit Žďarské náměstí a udržet ve městě turisty?
Odpověď (odbor strategického rozvoje a investic):
Vážený pane,
telematiku ve městě řeší odbor komunálních služeb. Každý z typů řízení křižovatek má své pro a proti. Pokud by jsme se klonili ke kruhovým křižovatkám, tak to je na dlouhé řešení mnoha subjektů, pomíjím finance. Silnice jsou první třídy, tedy státu, vedlejší, města + státu a kraje, přípravy, projekty, povolení, výběrová řízení atd. by trvaly mnoho měsíců, ne-li roků. My jsme byli v situaci, kdy většina semaforů (SSZ - světelná signalizační zařízení) byla morálně a fyzicky za zenitem. Především kabelová vedení již byla v žalostném stavu, těch poruch a jejich komplikovaných odstraňování jsem zažil již mnoho a nebylo to nic příjemného. Ty semafory by nám v brzké době mohly „spadnout na hlavu“ a to by byla velká neplánovaná investice, nehledě na dlouhodobé dopravní komplikace, než bychom mohli přistoupit k realizaci nových. Objevil se dotační program, který nám umožňoval i výměnu SSZ, proto jsme ho rádi využili a abychom stihli vše vyřídit, projektovali jsme výměnu v místě samém, proto jsou nové chodecké SSZ na původních místech, ačkoli by zasloužily být o něco vedle. Nové SSZ, resp. řadiče nám skýtají další možnosti a výhody, které budeme postupně využívat.
Pěkný den
Ing. Miloslav Dvořák
odbor komunálních služeb
telematiku ve městě řeší odbor komunálních služeb. Každý z typů řízení křižovatek má své pro a proti. Pokud by jsme se klonili ke kruhovým křižovatkám, tak to je na dlouhé řešení mnoha subjektů, pomíjím finance. Silnice jsou první třídy, tedy státu, vedlejší, města + státu a kraje, přípravy, projekty, povolení, výběrová řízení atd. by trvaly mnoho měsíců, ne-li roků. My jsme byli v situaci, kdy většina semaforů (SSZ - světelná signalizační zařízení) byla morálně a fyzicky za zenitem. Především kabelová vedení již byla v žalostném stavu, těch poruch a jejich komplikovaných odstraňování jsem zažil již mnoho a nebylo to nic příjemného. Ty semafory by nám v brzké době mohly „spadnout na hlavu“ a to by byla velká neplánovaná investice, nehledě na dlouhodobé dopravní komplikace, než bychom mohli přistoupit k realizaci nových. Objevil se dotační program, který nám umožňoval i výměnu SSZ, proto jsme ho rádi využili a abychom stihli vše vyřídit, projektovali jsme výměnu v místě samém, proto jsou nové chodecké SSZ na původních místech, ačkoli by zasloužily být o něco vedle. Nové SSZ, resp. řadiče nám skýtají další možnosti a výhody, které budeme postupně využívat.
Pěkný den
Ing. Miloslav Dvořák
odbor komunálních služeb