Odpověď jednotlivá
6. 9. 2020
Předmět: Dopravní telematika - SMRT City - zácpa za cca 12 000 000?
Dotaz: Dobrý den,
cena nových semaforů stála město 10,5mil bez DPH?
Všichni nyní zažíváme kolony od semaforu k semaforu a díky nim i ucpané kruhové objezdy, bylo toto součástí zadání?
I pokud systém vyčmuchá linku MHD v zaseklou v koloně, jak jí umožní rychlejší průjezd, když nemá kam pouštět ostatní vozidla?
Z dostupných dat víme, že přes 80% aut městem pouze projíží a linky MHD jezdí téměř prázdné.
Jaké komplikace nás v rámci "smart" ještě čekají?
...
cena nových semaforů stála město 10,5mil bez DPH?
Všichni nyní zažíváme kolony od semaforu k semaforu a díky nim i ucpané kruhové objezdy, bylo toto součástí zadání?
I pokud systém vyčmuchá linku MHD v zaseklou v koloně, jak jí umožní rychlejší průjezd, když nemá kam pouštět ostatní vozidla?
Z dostupných dat víme, že přes 80% aut městem pouze projíží a linky MHD jezdí téměř prázdné.
Jaké komplikace nás v rámci "smart" ještě čekají?
...
Odpověď (odbor majetku a komunálních služeb):
Vážený pane,
nyní běží zkušební provoz nových světelných signalizačních zařízení (semaforů), které jsou proti těm minulým provedeny na technologicky i technicky na vyšší úrovni, umožňují např. dálkový servis, dynamické řízení křižovatek, preferenci MHD apod. Většina odstraněných zařízení byla morálně i fyzicky za zenitem, i kabelová vedení již byla v žalostném stavu. Těch poruch a jejich komplikovaných odstraňování jsem zažil již mnoho a nebylo to nic příjemného. Bez výměny většiny semaforů bychom se dostali do dlouhodobých odstávek řízení křižovatek a s tím i do velkých dopravních problémů. Objevil se dotační program, který nám umožňoval pořídit nejen nové "chytré" prvky v dopravní telematice, ale dokonce i výměnu SSZ, proto jsme ho rádi využili. Věřím, že většina občanů poté, co se s novým systémem blíže seznámí a zvyknou si na změny, vyhodnotí nový režim jako pro ně přínosný. Aby tomu tak bylo, je kromě jiného v běhu zkušební provoz se sledováním dopravy a po jeho vyhodnocení proběhnou další dílčí úpravy řízení křižovatek. Jsme rádi za každý relevantní podnět k této věci.
S pozdravem
Ing. Miloslav Dvořák
odbor komunálních služeb
nyní běží zkušební provoz nových světelných signalizačních zařízení (semaforů), které jsou proti těm minulým provedeny na technologicky i technicky na vyšší úrovni, umožňují např. dálkový servis, dynamické řízení křižovatek, preferenci MHD apod. Většina odstraněných zařízení byla morálně i fyzicky za zenitem, i kabelová vedení již byla v žalostném stavu. Těch poruch a jejich komplikovaných odstraňování jsem zažil již mnoho a nebylo to nic příjemného. Bez výměny většiny semaforů bychom se dostali do dlouhodobých odstávek řízení křižovatek a s tím i do velkých dopravních problémů. Objevil se dotační program, který nám umožňoval pořídit nejen nové "chytré" prvky v dopravní telematice, ale dokonce i výměnu SSZ, proto jsme ho rádi využili. Věřím, že většina občanů poté, co se s novým systémem blíže seznámí a zvyknou si na změny, vyhodnotí nový režim jako pro ně přínosný. Aby tomu tak bylo, je kromě jiného v běhu zkušební provoz se sledováním dopravy a po jeho vyhodnocení proběhnou další dílčí úpravy řízení křižovatek. Jsme rádi za každý relevantní podnět k této věci.
S pozdravem
Ing. Miloslav Dvořák
odbor komunálních služeb