Odpověď jednotlivá

8. 9. 2020
Předmět: Nedostatečná komunikace města s místními lidmi při plánovaných opravách
Dotaz: Dobrý den, rád bych upozornil na slabou komunikaci města s občany dotčených lokalit, kde město plánuje rekonstrukce sítí. V roce 2016 se v chodníku na Neumannově ulici propadla šachta. Město chodník provizorně vydláždilo, ale dlažba zůstala nezpevněná a hýbala se pod nohama. Půl roku trval tento stav. Lidé nechápali a nadávali. Za půl roku se ve stejném místě objevil výkop pro novou vodovodní přípojku. Proč město nevylepí na dům cedule s informacemi o plánované stavbě? Děkuji.
Odpověď (odbor majetku a komunálních služeb):
Dobrý den,
nevíme konkrétně o jakou havárii nebo opravu se v r. 2016 jednalo. Obecně však město nemá vodovodní řady a přípojky v majetku a ve správě. Konkrétně vodovodní přípojka je většinou v majetku příslušné nemovitosti, řady má většinou ve správě Vodárenská akciová společnost, a.s. a tyto subjekty mají povinnost v případě poruchy uvést zasažené místo do původního stavu.
Při větších zásazích do veřejného prostoru zajišťované městem je snahou města předem občany informovat, ať už prostřednictvím SVJ, SBD, roznosem letáků, v médiích (tisk, internet, rozhlas...), u havárií a drobných zásahů taková opatření nepřipravujeme. V takových případech je možné se obrátit s dotazem přímo na pracovníky MÚ.
S pozdravem
Jiří Kasper
odbor komunálních služeb