Odpověď jednotlivá
11. 9. 2020
Předmět: obchvat Brněnská-Jihlavská
Dotaz: Tento obchvat v současnosti neodvede nákladní dopravu přes centrum města. Tato část obchvatu poslouží řidičům od Nového Města směr Jihlava a opačně.
Odpověď (odbor strategického rozvoje a investic):
Dobrý den, paní Klímová,
snad jsem správně pochopil, že jde o námitku, ne o reakci na nějaký jiný dotaz. Je to v zásadě, jak píšete, plus to pomůže odvedení významné části dopravy do PZ Jamská co nejdále od vnitřního města. Jde o část velkého obchvatu, tedy nemá zůstat jen u toho, ale celý obchvat naráz realizovat nelze. Po realizaci všech etap už by transit vůbec centrem projíždět neměl. Má to však smysl i separátně. V současnosti musí doprava na trase Jihlava - NMNMN a Jihlava - PZ Jamská zajet do města, přestože ne do centra, a komplikuje tak život žďárským občanům, kteří musejí projet zejména kruhovým objezdem před Enpekou a kterých v tvořících se kolonách není málo. Dalšími efekty je snížení hluku v obytných domech nedaleko Jihlavské ulice a zpřístupnění dalšího přírodně méně významného území pro další aktivity, aniž by se musely budovat místní komunikace a zabírat kvalitní půda jinde.
Díky za zájem a hezký den
Adam Joura
Odbor strategického rozvoje a investic
snad jsem správně pochopil, že jde o námitku, ne o reakci na nějaký jiný dotaz. Je to v zásadě, jak píšete, plus to pomůže odvedení významné části dopravy do PZ Jamská co nejdále od vnitřního města. Jde o část velkého obchvatu, tedy nemá zůstat jen u toho, ale celý obchvat naráz realizovat nelze. Po realizaci všech etap už by transit vůbec centrem projíždět neměl. Má to však smysl i separátně. V současnosti musí doprava na trase Jihlava - NMNMN a Jihlava - PZ Jamská zajet do města, přestože ne do centra, a komplikuje tak život žďárským občanům, kteří musejí projet zejména kruhovým objezdem před Enpekou a kterých v tvořících se kolonách není málo. Dalšími efekty je snížení hluku v obytných domech nedaleko Jihlavské ulice a zpřístupnění dalšího přírodně méně významného území pro další aktivity, aniž by se musely budovat místní komunikace a zabírat kvalitní půda jinde.
Díky za zájem a hezký den
Adam Joura
Odbor strategického rozvoje a investic