Odpověď jednotlivá

16. 9. 2020
Předmět: rekonstrukce ul. Nádražní a cyklodoprava vs. ČSN 73 6110
Dotaz: Jakou funkční skupinou je nově rekonstruovaná ul. Nádražní?
ČSN 73 6110 jasně říká, že: příčné uspořádání prostoru místní komunikace při rekonstrukcích v omezeném prostoru musí vytvořit příznivé podmínky jednotlivým účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti: chodci, veřejná doprava, cyklisté, motorová vozidla.
Z jakého důvodu mají cyklisté sdílený pruh s auty, když jsou tak široké chodníky a na ulici je prostor i pro parkoviště, čoz jasně odporuje normě?
Odpověď (odbor stavební a územního plánování):
Vážená paní,
jednalo se o změnu dokončené stavby komunikace III.třídy funkční skupiny B. Navržené příčné uspořádání komunikace normě neodporuje. Naopak zmíněná norma umožňuje různé příčné uspořádání. Pokud se jedná o pruh pro cyklisty, tak ten by musel být po obou stranách ulice anebo pouze na jedné straně, ale obousměrný. Poněvadž šířkové uspořádání stávající ulice toto řešení neumožňovalo, tak bylo povoleno a realizováno řešení bez samostatného pruhu pro cyklisty.
Pro zajištění komfortu a maximální bezpečnosti cyklistů byla rychlost automobilů snížena na 30 km/hod a nad rámec povinností byly osazeny cyklopiktogramy. Z hlediska bezpečnosti provozu byl s tímto řešením udělen příslušným úřadem souhlas.
S pozdravem
Ing. Libuše Pitková, Odbor stavební a územního plánování MěÚ