Odpověď jednotlivá

11. 8. 2012
Předmět: MHD linka 3B
Dotaz: Dobrý den, od tohoto týdne jezdí 3B podle objížď. jízdního řádu. Dojíždění do podniku ŽĎAS se fakt nedalo stihnout, to bylo hned od začátku jasný. Chci se zeptat, jestli by nešlo něco udělat s jízdou ze zastávky Novoměstská. Není problém "výlet" přes Vodojem, ale to, že lidi z Novoměstské pokud nemají lítačku musí platit za každý spoj zvlášť nebo zbytečně docházet až na Neumannovu. Nešlo by to nějak udělat? Řidiči totiž mají povinnost vybírat za jízdné za každý spoj a to se prodraží. Děkuji.
Odpověď (odbor komunálních služeb):
Dobrý den, kolečko, které musel absolvovat spoj linky 3B kolem středu města byl největší problém, proto jsme se to snažili eliminovat tím, že zastávky budou při zavedení objížďkového jízdního řádu obsluhovány v opačném směru tak, aby se zastávka Novoměstská nemusela zrušit. Zavedli jsme obsluhování této zastávky při najíždění autobusu na Vodojem v rámci objížďkového jízdního řádu. Při platbě čipovou kartou zakoupíte na zastávce Novoměstská jízdenku, která platí jako přestupní mezi spoji MHD po dobu 30 minut. Pokud by od Vás řidič požadovat další platbu, tak pochybil a lze toto reklamovat u dopravce, při reklamaci je však nutné předložit obě jízdenky. Při platbě v hotovosti je nutné na každém spoji zaplatit jednotlivé jízdné, v tomto případě jak na zastávce Novoměstská a poté opět na zastávce Vodojem. V tomto případě by řidič postupoval správně. Na základě dnešní dohody s dopravcem přijmeme opatření, že po dobu platnosti objížďkového jízdního řádu linky 3B bude řidič vydávat jízdenku při platbě v hotovosti až při výjezdu ze zastávky Vodojem, což znamená, že na Novoměstské nastoupíte a jízdenku si u řidiče zakoupíte až před výjezdem z Vodojemu, tudíž na následujícím spoji. Řidiči byli v tomto smyslu informováni.



Ing. Miloslav Dvořák
odbor komunálních služeb
tel.: 566 688 181, 736 510 451

e-mail: miloslav.dvorak@zdarns.cz