Odpověď jednotlivá

19. 12. 2020
Předmět: Škrty v MHD pojmenované jako optimalizace MHD
Dotaz: Pojmenovat drastické škrty linek MHD jako optimalizace MHD, to paní místostarostka Bělohlávková při rozhovoru pro Žďárský deník nezvládla. Třeba u linky 6 v pracovních dnech škrtáte 4 spoje a o víkendech dokonce místo 7 spojů budou jezdit jen 2 spoje!!! Na lince 4 je to podobné, v pracovních dnech ranní spoj, dopolední spoje a večerní spoje jsou pryč. A večer i v pracovních dnech se škrtání přehnalo. Takto si představujete službu občanům, takto si vylepšujete obraz města v očích jejich občanů?
Odpověď (odbor komunálních služeb):
Vážený pane,
velká část omezovaných spojů je i optimalizací stávající MHD. Byly rušeny především ty spoje, které mají minimální obsazenost nebo alespoň částečnou náhradu. Částečná náhrada se týká i Vámi uváděné linky č. 4, kdy byly zrušeny "vložené" spoje v pracovních dnech, přičemž lze předpokládat, že cestující se přesunou a využijí spoje této linky jezdící v pravidelném 1 hodinovém taktu.
Omezit v rozsahu 12% MHD není jednoduché a vždy se takový krok cestujících více nebo méně dotkne. Cílem je udržet rozpočet pro krytí ztráty MHD v roce 2021 ve výši 9,5 mil. Kč a nezvyšovat jízdné.
S pozdravem
Ing. Dana Wurzelová
vedoucí odboru komunálních služeb