Odpověď jednotlivá
21. 12. 2020
Předmět: Zrušte MHD úplně a nebudete muset odpovídat nespokojeným cestujícím
Dotaz: Je to jednoduchý. Zrušíte MHD, cestující budou moct po městě jezdit linkovou dopravou a město ušetří každý rok nejmíň 9,5 milionu korun. Stejně autobusy po městě jezdí jen důchodci, kteří to mají zadarmo. Aspoň se od autobusů MHD uvolní ulice a auta budou moct jezdit plynuleji. Nebo je to nějaký problém? A ještě ušetříte agendu na městě a úředníci se budou moct věnovat něčemu smysluplnějšímu. Třeba rychleji registrovat auta na Odboru dopravy. V průběhu roku 2021 by se MHD zrušit stihla. Zdravím.
Odpověď (odbor majetku a komunálních služeb):
Vážený pane,
po celou dobu roku 2020 se podařilo udržet žďárskou MHD v provozu. Jezdila i v době nouzového stavu na jaře, kdy cestující museli nastupovat pouze zadními dveřmi a jezdila i na podzim, kdy žáci a studenti zčásti nebo vůbec nejezdili do škol. Na jaře byl v této souvislosti omezen provoz na cca 1/3 standardního rozsahu. Nyní se připravujeme na dopady této situace pro rok 2021. Nadále lze očekávat, že celé hospodářství bude ovlivněno pandemií, jak konkrétně, je jen těžko předvídatelné. Aby dopad do MHD byl i za této situace co nejmenší, byly pro omezení zvoleny především ty spoje, které mají malou obsazenost a alespoň částečnou náhradu.
Cílem tedy není rušit MHD, ale i za aktuálních podmínek ji provozovat tak, aby byla uspokojena co nejširší přepravní potřeba občanů Žďáru v daném finančním rámci, bez navyšování ceny jízdného.
S pozdravem
Ing. Dana Wurzelová
vedoucí odboru komunálních služeb
po celou dobu roku 2020 se podařilo udržet žďárskou MHD v provozu. Jezdila i v době nouzového stavu na jaře, kdy cestující museli nastupovat pouze zadními dveřmi a jezdila i na podzim, kdy žáci a studenti zčásti nebo vůbec nejezdili do škol. Na jaře byl v této souvislosti omezen provoz na cca 1/3 standardního rozsahu. Nyní se připravujeme na dopady této situace pro rok 2021. Nadále lze očekávat, že celé hospodářství bude ovlivněno pandemií, jak konkrétně, je jen těžko předvídatelné. Aby dopad do MHD byl i za této situace co nejmenší, byly pro omezení zvoleny především ty spoje, které mají malou obsazenost a alespoň částečnou náhradu.
Cílem tedy není rušit MHD, ale i za aktuálních podmínek ji provozovat tak, aby byla uspokojena co nejširší přepravní potřeba občanů Žďáru v daném finančním rámci, bez navyšování ceny jízdného.
S pozdravem
Ing. Dana Wurzelová
vedoucí odboru komunálních služeb