Odpověď jednotlivá

27. 5. 2021
Předmět: Obchvat
Dotaz: Dobrý den,
můžete nám prosím sdělit, co dělají pro prosazení obchvatu Žďáru naši zastupitelé ? Hlavně ti, za vládní strany a KSČM. Kolikrát byli na ministerstvu dopravy, kolikrát jednali s poslanci a senátory. Proč si nepozvou Babiše, který slíbí všechno. Jak je možné, že se v okolí staví obchvaty malých vesniček, nebo třeba Velké Bíteše a Žďár je čím dál ucpanější. Nebo přes Sklené a Osovou Bítýšku projede víc aut, než přes Žďár ? A místo generelu dopravy si projeďte město tam a zpátky. Děkuji.
Odpověď (odbor strategického rozvoje a investic):
Vážený pane Moučko,
promiňte, ale statistiku, kdo, kde a s kým mluvil, připravovat nebudeme. Nezlobte se. Osobně jsem již byl na několika jednáních souvisejících s přípravou úseku obchvatu Jihlavská-Brněnská. Přitom vím, že město stavbě všemožně pomáhá dlouhodobě, mj. výkupy pozemků. Jsem přesvědčený, že nebýt soustavného tlaku a podpory ze strany města, nemohli bychom se těšit na to, že v roce 2023 nebo nejhůře 2024 budeme po tomto úseku jezdit.
Město nadále jedná také o pokračování obchvatu. Zde půjde o složitější stavby, jimž ovšem opět budeme pomáhat.
Z hlediska transitní dopravy je třeba vyhnout se všem sídlům. Pokud by se mělo postupovat od velkých měst (logikou, že Žďár má přednost před Osovou Bítýškou), neměli bychom do dokončení staveb u krajských měst nic.
Městem projíždíme pravidelně, přesto jsme usoudili, že Generel dopravy nám přece jen poskytne lepší empirická data. Zkušenosti a metodiky odborníků na dopravu pak nabídnou lepší interpretaci a návrhy opatření než zaměstnanci úřadu či politici vlastním dojmem.
Děkuji za pochopení.
Adam Joura
odbor strategického rozvoje a investic