Místní akční plán vzdělávání II ORP Žďár nad Sázavou
Aktuality | Řídící výbor | Dokumenty a výstupy projektu | Odkazy | Kontakt |
Místní akční plán vzdělávání II ORP Žďár nad Sázavou
reg. číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0009150
„Chceme v našich školách rozvíjet motivující kulturu zaměřenou na maximální úspěch pro každého žáka a každého učitele a na trvalý pedagogický rozvoj celé školy.“
Celkové způsobilé náklady projektu: | 8 338 252,- Kč |
Dotace: | 7 921 339,- Kč |
Vlastní podíl města: | 416 913,- Kč |
Zahájení projektu: |
1. 1. 2018 |
Ukončení projektu: | 31. 12. 2021 |
Kontaktní osoba: | Ing. Radka Hudečková, Ph.D. mobil: 777 760 907 email: radka.hudeckova@zdarns.cz |
MAP II je Místní akční plán vzdělávání II, který navazuje na předchozí projekt MAP (Místní akční plán vzdělávání ORP Žďár nad Sázavou, registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000130). MAP II obsahuje kroky a aktivity, které školy v území ORP Žďár nad Sázavou povedou blíže k vizi jejich rozvoje. MAP II je zaměřen na rozvoj kvalitního inkluzivního vzdělávání dětí a žáků do 15 let. Zahrnuje oblast včasné péče, předškolního a základního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání.
Hlavním přínosem MAP II je budování a rozvoj udržitelného systému komunikace mezi aktéry, kteří ovlivňují vzdělávání v území. Vzniklá partnerství napomáhají zkvalitňování vzdělávání zejména v místních mateřských a základních školách, ale také k řízenému rozvoji dalších služeb na podporu vzdělávání dětí a mládeže.
Cílem MAP II je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách tím, že bude podpořena spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání, tzn. společné informování, vzdělávání a plánování partnerských aktivit pro následná řešení místně specifických problémů a potřeb. Tato spolupráce povede k:
- systémovému zlepšení řízení mateřských a základních škol prostřednictvím začleňování dlouhodobého místního plánování jako nástroje ke kvalitnímu řízení škol,
- sdílenému porozumění cíli: orientace na kvalitní inkluzivní vzdělávání,
- zavádění řešení pro nastavení rovných příležitostí ke vzdělávání uvnitř škol a v území - dostupnost kvalitního vzdělávání každého dítěte/žáka v inkluzivní škole,
- zlepšení spolupráce škol s rodiči, zřizovateli a veřejností, zlepšení spolupráce v území a využívání místních mimoškolních zdrojů pro rozvoj vzdělávání dětí a žáků.
Priority MAP II z hlediska vzdělávání:
- Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita
- Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání
- Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem
Soulad s MAP je podmínkou pro čerpání prostředků peněz na rozvoj školství v území, ať již prostřednictvím IROP nebo OP VVV, či národních zdrojů.